Săptămâna trecută am plecat în fugă la muncă și când am parcat am observat că una dintre roți era dezumflată aproape complet. Mai avea un pic și ajungea pe jantă. Trebuia să fac ceva să ajung până la vulcanizare, că dacă mergeam cu ea așa, riscam să stric janta. Îmi aduc aminte că am un compresor auto prin portbagaj. Îl scot, îl conectez la brichetă, pun contactul, face zgomot ca un tractor, îl mufez la valvă și aștept. Și aștept. 5 minute, 10 minute. Îmi vine ideea să îl decuplez de la valvă, ca să văd dacă bagă aer. Pun mâna în capătul furtunului, evident că nu scotea aer. Am constatat că răsufla prin locul unde intra țeava de la presostat în partea de plastic. Dacă-l țineam apăsat pe presostat scotea aer prin capătul furtunului. L-am ținut vreo 3-4 minute apăsat așa până l-am apăsat prea tare, a pleznit și a leșinat complet.
Apoi am făcut rost de compresorul de mai jos, care de fapt este un kit de pană, dar ignorați capacul portocaliu pe unde ar trebui să torni substanță. Mult mai bine făcut. Dacă Apple ar face compresoare, cred că așa ar arăta. Are buton de ON/OFF și furtunul se strânge cu o piuliță de valva roții, ca să te asiguri că nu scapă aer. L-am conectat la brichetă, i-am dat drumul și în 5-10 minute mi-a umflat roata.
Am ajuns până la vulcanizare cu roata umflată, am pus cauciucurile de iarnă. S-au uitat băieții de acolo la roată și nu au reușit să-și dea seama de ce a făcut așa. Oricum acea anvelopă era peticită mai de mult și era timpul să schimb cauciucurile (sau mașina, ce se întâmplă prima dată).
Dar ce vreau să spun de fapt este că mi-a plăcut foarte mult acel compresor. Iar diferența dintre un compresor auto bun și unul prost este că dacă-l ai pe cel din urmă, plângi lângă roată, că de umflat n-ai șanse. Cel care a cedat fusese cumpărat încă de pe vremea Vokswagen-ului Bora. Probabil că nici nu se găseau așa de multe atunci și că a fost pus în portbagaj pe principiul “mai bine să nu fie nevoie”. Apoi a fost moștenit de Duster pe același principiu. Ar fi trebuit să-mi dea ceva de bănuit când am văzut că pe el scrie că poate umfla până la 18 bari 🙂
Acum caut să-mi cumpăr și eu un kit din acela de pană, pentru că mi se pare compact și bine de avut la nevoie. Am găsit așa ceva la eMAG, dar nu știu dacă e chiar același lucru. Cred că până la urmă cumpăr un kit identic cu cel de la Continental de pe OLX.
Nu ai roata de rezerva la duster ? 😮
Ai încercat vreodată să schimbi roata la o mașină? 😀
Le schimb de 2 ori pe an pe toate 4.
Eu am făcut două pene. Una la Kia, alta la Bora. De ambele dăți am încercat să dau roata jos și să pun rezerva și n-am reușit. La Kia s-a îndoit și coarba și tot n-a ieșit niciunul dintre prezoane. Așa că de atunci fac abstracție de roata de rezervă din portbagaj 🙂
Am patit si eu asta. Astia de la service sunt carnati si le strang prea tare. Si impresia mea este ca la nimereala.
In functie de masina trebuie o forta diferita. La tiguan 120 nm, iar la logan 105.
Pentru asta mi.am luat o cheie dinamometrica.
Cauta pe olx.
https://www.emag.ro/kit-continental-pentru-reparatie-anvelope-contine-compresor-lichid-450-ml-sac-si-manusi-contimobilitykit/pd/DQT6M8BBM/
Merci! Cred că eu nu l-am găsit pentru că am scris “compresor auto” în căutare, nu “kit reparație”.
Nu e cumva asta ?
https://www.olx.ro/oferta/compresor-auto-umflat-roti-original-continental-120w-12v-nou-IDcKSj3.html#2cbe397199;promoted
Ba da! 🙂
Salut, am acelasi compresor cu cel care ti sa stricat ție! Ms de pont il schimb cat de repede!
Referitor la vulcanizare, eu le dau 10 lei de fiecare data, și nu-i las sa strângă prezoanele cu piatolul, am eu cheia mea. După ce le apropie /string ei la mină, verificare cu dinamometrica la 120 Nm.
Stima!
Încearcă-l înainte să îl schimbi, poate am avut eu ghinion.
După ce am pățit-o de două ori cu roți pe care nu le puteam schimba, acum fac schimbul de anvelope numai la Autozone și m-am învățat să stau lângă ei și să-i rog să strângă cu dinamometrica la sfârșit.