eMAG a anunțat planurile pentru următorii ani + noutăți pentru clienții genius

By | May 27, 2022

În ciuda instabilității din cauza războiului, pentru eMAG e business as usual. Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, este optimist cu privire la viitor. Conform spuselor sale, perioada de acum nu se va compara cu criza financiară din 2008 din două motive. Nu există pericolul ca oamenii să își piardă locurile de muncă, iar cursul valutar, deși a luat-o în sus, va fi ținut cumva sub control de către BNR, din cauză că țara noastră se bazează mult pe importuri.

Online-ul este la 10% față de retail pentru non food. Așadar, potențial de creștere ar mai fi, iar eMAG continuă investițiile. Doar în 2021 a investit aproximativ un miliard de lei în:

  1. Tehnologie românească (128 milioane);
  2. Logistică (493 milioane);
  3. Martketplace (72 milioane);
  4. eMAG Ventures (260 milioane);
  5. Dezvoltare internațională (75 milioane);
  6. Dezvoltare profesională (15 milioane);

Iulian Stanciu spune că eMAG, prin astfel de investiții, a contribuit la 0.5% din PIB-ul României, cu 4.8 miliarde de lei și că angajații eMAG reprezintă 0.95% din forța de muncă salariată din România.

Revenind. Ce au făcut cu aceste investiții?

  • Au crescut numărul de utilizatori activi ai aplicației eMAG la 5 milioane de oameni (de la 1.7 milioane în 2019);
  • Numărul de clienți genius a ajuns la 342.102 în aprilie;
  • Numărul de produse eligibile genius 4.910.094;
  • Numărul de easybox-uri din România a crescut la 2.836;
  • Peste jumătate din comenzi sunt cu livrare la easybox (52%);
  • Foarte interesant, returul la easybox a ajuns la 60%, iar returul magic (cu bani primiți instant înapoi) a ajuns la 31%;
  • Numărul de comercianți în Marketplace a ajuns la 42.121;
  • Numărul de produse în Marketplace a ajuns la 12 milioane (de la 5.7 milioane în 2019);
  • Clienții comandă acum în medie 15 produse per an;
  • Plata cu cardul a ajuns la 60% din comenzi (wow!);
  • Și nu în ultimul rând, 75% din produsele vândute sunt non-electro;

Iată și motivele pentru care clienții alerg comerțul online, conform unui studiu realizat de Nielsen:

Nu știu care-i motivația voastră principală, dar eu pe locul 1 aș pune la egalitatea gama largă de produse și posibilitatea de a filtra și compara și comoditatea. Faptul că pot comanda de oriunde și oricând.

O mare parte din bani s-au dus în eMAG Ventures după cum ați văzut mai sus. eMAG Ventures este practic fondul lor de investiții in-house, din care acum face parte Sameday, Tazz, Freshful și mai nou Flip (cei cu vânzări telefoane) și Atlas (ceva telemedicină).

eMAG pe plan internațional

În Ungaria, eMAG a terminat recent fuziunea cu Extreme Digital. În momentul de față este cea mai mare firmă românească din Ungaria, la fel și în Bulgaria.

Cifră de afaceri eMAG 2022

În România doar eMAG ca magazin a ajuns la 5.682 milioane lei, Dante International SA (care include și Fashion Days) a ajuns la 7.346 milioane, iar Grupul eMAG (care include toate business-urile + internațional) ajunge la 9.572 milioane lei.

În ce va investi eMAG în continuare?

eMAG are planificate 2.2 miliarde pentru investiții în următorii doi ani. Unde se vor duce acești bani? În primul rând în automatizarea și robotizarea depozitului de la Joița. Da, vor fi și roboți care face pickup de colete. Până în toamnă vor să consolideze mai bine coletele (adică să nu mai trimită aceeași comandă în 3-4 cutii diferite) și să crească de la 250.000 unități pe zi la 500.000 produse manipulate pe zi. În al doilea rând, în Marketplace-ul internațional. Vor să încurajeze cât mai multe firme românești să exporte și în afara țării și într-un final să reunească marketplace-urile din cele 3 țări sub aceeași umbrelă.

Noutăți pentru clienții genius

Ca de obicei, clienții genius primesc vești bune. Nu știu dacă ați văzut, dar recent au anunțat că abonații genius nu vor mai plăti livrarea nici pentru electrocasnice mari. Acum eMAG mai vine cu două vești bune. În primul rând, toate serviciile eMAG vor fi reunite sub genius, iar utilizatorii vor primi diverse beneficii. Tazz și Freshful erau deja integrate cu genius, acum se alătură și Fashion Days. În al doilea rând, genius va permite gratuit adăugarea a încă un membru al familiei care să aibă aceleași beneficii. Mie chestia asta mi se pare foarte mișto, că oricum era evident că toată lumea folosește un singur cont genius per gospodărie (chiar așa am și completat la recensământ!). Acum se oficializează această practică. Bineînțeles, prețul rămâne același.

 Nu în ultimul rând, eMAG își menține angajamentul față de mediu. Nu știu dacă ați observat, dar SameDay are acum multe mașini electrice. Cel puțin la noi în cartier așa livrează. Mă bucur de fiecare dată când o văd, pentru că înseamnă mai puține gaze în atmosferă și mai multă liniște.

Bineînțeles, continuă și proiectele de CSR legate în special de educație. Și dintre ele, cel mai mișto mi se pare “Clasa care nu se lasă“.

Vedem cum merge. Eu sunt un pic mai sceptic / pesimist cu privire la perioada următoare.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “eMAG a anunțat planurile pentru următorii ani + noutăți pentru clienții genius

  1. Ariel

    Imi place ca esti persoana care prezinta date din astea interesante destul de repede dupa ce intra in posesia lor; Chiar esti primul dintre cei pe care-i urmaresc!

    Multumesc

    Din experienta personala cu Genius, in afara Bucurestiului, pot spune ca e loc major de imbunatatire. Vad pasi in directia asta, cam mici pentru asteptarile mele, insa cam au monopol deci (ei) stau relativ linistiti. Am avut comenzi nelivrate in 24h, in perioade ce nu erau considerate drept “aglomerate”; Am fost “recompensat” de Suportul Clienti de fiecare data pentru astfel de evenimente – daca am trimis sesizare.

    Momentan am renuntat la Genius (nu i-am mai dat voie sa se reinnoiasca); Mai vad pe finalul verii daca il reactivez.

    Reply
    1. Revo Post author

      Mersi! Dar de data asta a fost și o întâmplare fericită 🙂 De obicei mă concentrez pe a transmite informațiile cât mai corect și cu o notă personală, că nu sunt site de știri până la urmă. Și uneori asta durează.

      Am mai citit păreri ale cititorilor care spun că experiența cu Genius din afara Bucureștiului nu-i la fel ca cea din București. eMAG spunea la conferință că la easybox coletele se livrează în a doua zi în 99% din cazuri, iar prin curier în 95% din cazuri. Pentru noi pot să confirm că este așa. Comandăm majoritatea prin easybox și se respectă promisiunea de livrare (aveam 74 de comenzi plasate prin genius în iunie 2021, acum cred că avem vreo 150).
      Nu cred însă că stau degeaba, ba chiar din contră. Mi se pare că eMAG a ajuns în poziția asta tocmai pentru că nu au stat niciodată cu burta la soare. Spuneau acum că ideea lor este să existe un easybox la 5 minute de fiecare om (ceea ce mi se pare cam fantezist de realizat, mai ales în afara Bucureștiului). Ce cred însă că fac este că își direcționează prioritar eforturile în zone cu comenzi mai multe/ROI mai mare.

Spune-ți și tu părerea: