Mașinile pe care le luăm în calcul pentru a înlocui Dusterul

By | August 24, 2020

După cum vă spuneam în articolul precedent, m-am gândit să văd ce oferte avem pentru un SUV nou până în 25.000 euro. Așa că am luat efectiv toate brandurile auto din România, le-am verificat oferta de SUV-uri, am întocmit un shortlist și am trimis mesaje la câțiva dealeri. Shortlist-ul arată așa, cu prețurile de listă de la mai mare la mai mic:

  • Skoda Karoq 1.5l, 150 cp, DSG, 2WD – 25.211 euro
  • Hyundai Tucson 1.6l, 177 cp, 7DCT, 4WD – 24.681 euro
  • Nissan Qashqai 1.3l, 157 cp,  DCT, 2WD – 23.640 euro
  • Renault Kadjar 1.4,  140 cp, EDC , 2WD- 22.350 euro
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4l, 150 cp, 4WD – 21.600 euro
  • Ford Puma 1l,  125 cp, 7 speed, 2WD – 20.200 euro – deși la ce reduceri au, cred că ar trebui să mă orientez spre Kuga

Deocamdată am trimis mesaje la reprezentanțele Hyundai, Nissan și Suzuki. Varianta Suzuki s-a anulat, pentru că nici unul dintre cei trei dealeri din București nu mai are SX4 S-Cross cu transmisie automată. Urmează să vină modelul nou, dar prin primăvară 2021.

Nici la Tucson situația nu este excepțională. Doi dintre dealerii care m-au contactat nu prea mai au varianta cu transmisie automată, pentru că, din nou, și la ei urmează să vină modelul nou prin toamnă. Aveau doar unul cu echiparea de top, pe la 33.000 euro. Dar aici mă întreb dacă nu cumva ar fi o idee bună să caut la mai mulți dealeri din jurul Bucureștiului sau din țară, și știind această informație, poate forțez un pic nota și iau o mașină din stoc la un preț mai bun.

hyundai tucson 2020

Nissan pare să aibă Qashqai-ul automat pe stoc. O să fac un test-drive, deși nu pot să spun că rezonez nici cu ideea de mașină aproape-franțuzească reîmpachetată. Și nici cu numele mașinii, pe care probabil că nu voi reuși să-l scriu niciodată corect din prima 🙂 Totuși, mi se pare că arată foarte bine.

În rest, francezii de la PSA au niște prețuri de listă opulente pentru SUV-ulețele lor, deci nici nu m-am obosit. Jeep-ul Compass pornește de la 28.000 euro. Și Kia Sportage mi se pare că are un preț cam mare. La Toyota nu prea te atingi, că le-au făcut pe toate hibride. C-HR ar fi în buget dar mi se pare mic, RAV4 e deja peste. Honda are H-RV-ul care din câte știu este mai mic față de ce mi-aș dori, iar CRV-ul este peste buget. La fel și la Mazda, care are CX-3-ul mic și CX-30-ul este peste buget. Ne-am orientat la mașini care să fie similare ca dimensiuni cu Dusterul, nu la CUV-uri. Tiguanul mi se pare scump, dar ar mai fi o variantă în grupul VAG care arată bine, în persoana lui Seat Ateca. N-am reușit să aflu nimic de pe site-ul lor celor de la SEAT, dar mai încercăm. Cam astea-s toate conform specificațiilor mele 🙂

seat ateca 2020

Așadar, urmează să trimit mailuri la Skoda, Seat, Renault, poate și Ford, dacă sunt cuminți.

13 comentarii la: “Mașinile pe care le luăm în calcul pentru a înlocui Dusterul

    1. Revo Post author

      Îmi place foarte mult Mitsubishi, dar în ultimii ani mi se pare că se cam duc în jos din cauza lipsei de strategie. Drept urmare tocmai ce au anunțat că se retrag din Europa, așa că nu am mai insistat pe direcția asta.

  1. Mihai

    Go for Honda HRV sau Mitsubishi Eclipse Cross.
    Pret de lista un pic mai mare, dar se incadreaza la Rabla + au discounturi decente.

    Reply
    1. Revo Post author

      Chiar de la Eclipse Cross pornisem căutările, dar am renunțat când a venit știrea că Mitsubishi se retrage din Europa. O să verific și HRV-ul.

  2. Vlad

    Referitor la hyudani, cand am cautat noi, cea mai buna oferta am primit.o de la colina popesti. Am cerut in total oferte de la vreo 10 deleari, din cate tin minte variau intre ele pe la 1000 eur (nu prea mult). Pe vremuri stiu ca nu aveau android auto, iar blind spot era doar pe varianta de top ~33k. Legat de livrat de pe stoc, nu am mari sperante, ca ziceau ca au fabrica in cehia parca si vin masinile in vreo 2 saptamani de la comanda, avand doar echipari optionale si nu dotari individuale, le reproduc rapid sau chiar exista deja la fabrica.

    Reply
  3. Ovidiu

    Considera Peugeot 3008. Si eu aveam mintea fixata pe masinile germane pana am vazut ca 4 din 5 masini din Romania sunt VW, multe SH si galagioase. Stii ce fain se comporta la drum Peugeot 3008 + ca arata mega smecher si la exterior dar mai ales la interior. Peugeot are mai multe variante automate pe stoc. Cheers 😉

    Reply
  4. Dragos

    De ce nu te uiti si la Renegade facelift? Este un model matur, putine probleme, dotari corecte pentru pretul oferit.
    Pentru 4×4 poti avea 1.3Turbo 4cyl cu motor electric pe puntea spate 4x4e sau ceva de genul asta il numesc ei.
    AutoItalia este importatorul si sunt sigur ca se poate obtine un pret foarte bun daca negociezi cu ei

    Reply
    1. Revo Post author

      Sună foarte bine tot ce propune Renegade-ul, doar că singura lui problemă (sau a noastră) este că nu ne împăcăm de loc cu designul lui. Nici eu nici soția 🙂 Am cerut acum o ofertă de Compass, să vedem, cine știe, poate tocmai aveau pregătită o reducere senzațională pentru mine.

  5. Dragos

    PS: Kuga 2020 am avut placerea sa merg 10 zile cu el in Germania ~900km. Oras + B-Roads. Excelent se comporta 1.5Ecoboost 3cyl. Se vede ca e zgomot de 3cyl, puterea este suficienta, consumul uimitor de placut.
    Era echipare ST-Lyne masina si avea 8000km. E uimitor de bine configurata in echiparea asta

    Reply
  6. Vlad

    Daca Ford Puma este pe lista, atunci poti vedea si alte SUV-uri mici.
    Ford Puma ground clearance of 16 cm and length of 4207 mm,
    Skoda Kamiq ground clearance of 17 cm and length of 4241 mm, benzina automata pleaca de la 18.8k (1.0), sau 22k (1.5)
    Seat Arona ground clearance of 19 cm and length of 4138 mm, benzina automata pleaca de la 18.9k (1.0).

    Reply
    1. Revo Post author

      Heh, Puma era mai mult o soluție de avarie, că bifa toate cerințele mai puțin la spațiu. În realitate cred că ar trebui să cer o ofertă pentru Kuga, Karoq și Ateca.

    2. Vlad

      Ateca nu mai e in configurator, si parca am vazut ca au prezentat fecelift-ul de curand. Cred ca va fi mai nasolica cu pretul si discountul in perioada urmatoare.

      Pe vremuri cand cautam, Ateca mi s-a parut cea mai buna varianta ca pret/dotari (inca nu exista Karoq, ci doar Kodiaq), dar m-au speriat cu 12 luni termen de astepare. Cred ca intre timp nu mai este cazul. Cand au lansat-o, cota pe Romania era gen 300 si s-a dat repede.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *