Noul VW Tiguan a fost prezentat în premieră mondială. Va avea și variantă PHEV

By | September 20, 2023

Noul VW Tiguan 2024 a fost prezentat ieri și trebuie să recunosc că deși are un design conservator, a treia generație arată un pic mai bine decât ce așteptări aveam. Nemții au fost însă “curajoși” cu motorizările și au adăugat și o variantă PHEV, care va avea până la 100 km autonomie.

Design VW Tiguan 2024

Arată bine. Spre deosebire de versiunea curentă, care pune accent pe unghiuri mai ascuțite, noul Tiguan pare că revine un pic spre formele mai rotunjite ale primei generații. Farurile sunt mai subțiri și integrează acum și tehnologia IQ.LIGHT HD, care este o premieră pe Tiguan.

Din lateral forma noului Volkswagen Tiguan parcă mă duce cu gândul la Kuga, mai ales în zona stopurilor. Evident, nu are nimic neobișnuit, nou sau captivant din lateral.

Spatele mi se pare și el banal. Nu sunt un fan al acelei grile care unește stopurile de la VW și am în minte 1000 de alte moduri de face acea zonă mai interesantă. Din punctul meu de vedere pare cel mai reușit spate de Tiguan de până acum, dar asta nu spune multe. Nu e ca și cum avea vreun standard super înalt dpdv al desing-ului de întrecut.

 

Interior Volkswagen Tiguan 2024

La interior este parcă un pic mai îndrăzneț. Are sistem de infotainment de 15″, head-up display și observ și niște inserții cu un pattern interesant în zona pasagerilor și pe uși.

Nu înțeleg în schimb nevoia de a adăuga schimbătorul de viteze pe levier, în spatele volanului.

Și mai mult de atât, nu înțeleg decizia de a plasa acel buton de volum tocmai în locul în care majoritatea mașinilor au selectorul de direcție. Va fi interesant.

Un punct bonus ar fi creșterea capacității portbagajului, la 652 litri, cu 37 litri mai mult decât la versiunea anterioară. Nu știu de a doua generație, dar la prima mi se părea prea mic portbagajul. Acum pare aproape decent.

Motorizări VW Tiguan 2024

Sunt planuri chiar pentru lansarea unei versiuni electrice, care se va numi ID.TIGUAN. Nu vă speriați însă, VW nu a renunțat la celebrele TSI și TDI încă. Iar pentru Tiguan-ul nou există și varianta mild Hybrid pe benzină. De fapt iată lista completă de motorizări:

  • 1.5 litri benzină mild-hybrid cu 150 CP
  • 2.0 litri benzină în versiuni de 204 CP și 265 CP
  • 2.0 litri diesel în versiuni de 150 și 193 CP
  • plug-in hybrid cu motor de 1.5 litri benzină și motor electric în versiuni de 204 CP, respectiv 272 CP

Totuși, e interesantă și de bun augur aș spune eu soluția aleasă de VW pentru încărcarea PHEV-ului. În mod normal PHEV-urile se încarcă lent, pentru că se adresează clienților care locuiesc la case și pot lăsa mașinile la încărcat peste noapte. Încărcarea VW se numește DCC Pro și va încărca rapid bateria, similar cu ceea ce se întâmplă cu încărcarea rapidă pentru mașinile 100% electrice.

Iată și un video publicat de cei de la Volkswagen:

Producția noului Tiguan începe în toamna acestui an iar primele livrări vor avea loc în primul trimestru din 2024.

Ca să sumarizez, aș zice în stilul englezesc că noul Tiguan este “not too bad“. VW o joacă safe ca de obicei. Nimic ieșit din comun sau prea avangardist nici la interior nici la exterior. Nu rămâne blocat nici în cutumele vechi cu motorizările, dar nici nu își propune să schimbe regulile jocului. Singurul lucru demn de notat ar fi încărcarea DCC Pro.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

6 comentarii la “Noul VW Tiguan a fost prezentat în premieră mondială. Va avea și variantă PHEV

  1. Andrei I

    In final tot era mai misto un Passat sedan, cu portbagaj dublu.
    Sunt curios cand sau daca isi mai revin perioadele de livrare a masinilor, ca un Tiguan comandat la inceput de decembrie a fost livrat in 9 luni de zile.

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu văd speranțe mari la VW, mai ales pentru Tiguan. Tiguan-ul oricum avea durată mare de așteptare și de dinainte de criza chip-urilor. Este cel mai vândut model de la VW din câte știu.

  2. vlad

    Mie imi place mai mult varianta curenta ca design, cu acele linii ascutite. Imi pare mai plasticos cum arata noul model.
    Tabletele interioare incep sa o ia razna ca dimensiuni.

    Mi-e teama cand vor anunta preturile. Prin 2018 tiguanul de baza pleca de la 19 900 euro, ceva de genul. Acum vad cea mai ieftina configuratie incepe la 31 700 euro.

    Referitor la cele mai vandute VW. Pe ceva site am vazut ca T-Roc si Golf au fost in 2022 peste Tiguan, iar Polo a fost aproape la acelasi volum.

    Reply
  3. Marius

    Design egal subiectivism, interiorul clar un plus. Pentru mine v-a fi al 3lea Tiguan abia astept. Nu am avut nici o problema tehnica la celalte 2 asta e cel mai importat.

    Reply
  4. Popa Adelina

    Buna seara!VW Tiguan nou,imi place spatiu din masina si bordul masini!!
    Masina,arata foarte bine,c-a si culoare.Sper tare!!

    Reply

Spune-ți și tu părerea: