Noutăți pentru clienții eMAG: rating pentru selleri, retur în EasyBOX și Fast Refund

By | May 30, 2019

eMAG este practic o multinațională cu sediul în România. Iar prin fuziunea cu Extreme Digital va fi prezent în curând în nouă țări.

La nivel de grup, acum au 4.860 de oameni angajați. Deci imaginați-vă cum va crește acest număr când vor intra și în următoarele 5 țări.

Așa arată breakdown-ul cu investițiile pe care le-au făcut în anul trecut:

Iar pentru următorii 5 ani, au în plan să mai investească peste 150 de milioane de euro.

Acum au listate pe platformă 5.7 milioane de produse, iar în 2020 vor să ajungă la 10 milioane. Ritmul cu care avansează Marketpace-ul mi se pare fabulos. Sunt peste 700 de selleri noi care întră în fiecare săptămână în platformă. Până în 2020 vor să ajungă la 40.000 de selleri listați, de la 16.350, cât au acum.

Așa cum este de așteptat, pe platformă sunt și selleri care fac prostii. Fie din cauză că așa știu ei să facă business, fie din cauză că nu pricep prea bine cum stă treaba cu comerțul online.

Cum sunt monitorizați partenerii din Marketplace?

Am aflat cu această ocazie, cum tratează eMAG magazinele din Marketplace care fac prostii. În primul rând, fiecare seller are un indicator pentru sănătatea contului, pe care-l poate vedea într-un dashboard intern.

Așadar, seller-ului îi este indicat dacă sănătatea contului este bună, dacă necesită îmbunătățiri, dacă este foarte slabă sau critică. Dacă sănătatea contului ajunge critică, seller-ul este suspendat automat pentru 7 zile (nu îi mai sunt listate produsele). Pentru a reintra în zona verde (sănătate bună), seller-ul trebuie să dea un test. După 4 suspendări automate, contul seller-ului este dezactivat automat. eMAG spune că în ultimele 12 luni au fost 875 de selleri suspendați.

Dar asta nu este tot. Pe lângă verificările automate la nivel de platformă, clienții vor avea posibilitatea de a da rating seller-ilor. Această îmbunătățire va fi disponibilă în curând, pentru toți clienții eMAG.

Alte îmbunătățiri pentru clienții eMAG

eMAG mai are în plan și alte vești bune pentru cei aproape 10 milioane de clienți ai săi.

 

Viteza medie de livrare este acum de 1.46 zile, comparativ cu 1.67, anul trecut. Acest lucru înseamnă că sunt șanse mult mai mari să primești comanda în următoarea zi, decât peste 2 zile. Ca o regulă, tot ce este comandat în București până în ora 24.00, este livrat a doua zi.

Pentru clienții care comandă până în ora 24.00 cu livrare la lockere, EasyBOX-urile sunt încărcate în următoarea zi, la ora 07.00. Pentru comenzile până în ora 12.00, lockerele sunt încărcate la ora 17.00, în aceeași zi.

Sunt 60 de lockere acum în București, în care se pot comanda produse de la eMAG, Fashion Days precum și la anumiți parteneri din Marketplace. Însă până în octombrie sunt în plan 300 de lockere, inclusiv în alte 5 orașe din țară. Returul în easyBOX va fi disponibil din august 2019.

Eu am un EasyBOX pe strada pe care în care lucrez, așa că am comandat foarte des acolo. Uneori mi se pare mai comod decât livrarea prin curier. Doar bag PIN-ul și scot produsul de acolo. Sper să pot face acolo în curând și retururi pentru produsele din Marketplace.

Apropo de retur, un alt serviciu cu care eMAG se laudă că va fi unic la nivel de Europa va fi Fast Refund. Se lansează luna viitoare și presupune returul banilor în cont în mai puțin de 24 de ore, pentru clienții care au cardul salvat în contul eMAG. Practic, ceri refund, eMAG îți dă banii instant, fără a mai trimite cerere la bancă șamd.

Investiție în educație

Un lucru pe care cei de la eMAG nu uită niciodată să-l puncteze este nevoia de a investi în educație. CEO-ul eMAG consideră că dacă salariile vor continua să crească, investitorii vor alege să meargă în alte țări din regiune. Educația este așadar soluția prin care România trebuie să depășească statutul de țară-bandă de asamblare pentru companiile din Vest.

În acest sens, odată cu creșterea cifrei de afaceri, eMAG crește și investițiile în educația copiilor din România. Fundația eMAG a creat 36 de centre de excelență, unde 5.200 de copii cu rezultate bune la învățătură se “antrenează” pentru olimpiadă alături de 350 de profesori.

În același timp, eMAG încearcă să combată și abandonul școlar. Alături de 71 de profesori, încearcă să motiveze peste 480 de copii din 12 școli din mediul rural să continue studiile. Iar din toamnă vor extinde programul în 35 de școli.

În concluzie…

În concluzie, eMAG continuă creșterea și continuă îmbunătățirea serviciilor prin investiții în tehnologie. Până când mai crește? Ei spun că mai este mult loc, că încă este la început comerțul online.

Eu îi admir pentru modul global în care abordează problemele și pentru faptul că sunt printre puținele companii care exportă produse și tehnologie.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: