Cum încearcă Tesla să facă mașinile mai ieftine

By | September 16, 2023

Am găsit un articol foarte interesant pe Reuters, care spune că în curând Tesla se va distanța de producătorii clasici de automobile datorită metodei de producție pe care practic o inventează. La un moment dat scrie în articol:

“Two of the sources said Tesla’s previously unreported new design and manufacturing techniques meant the company could develop a car from the ground up in 18 to 24 months, while most rivals can currently take anywhere from three to four years.”

Wow! Deci durează cam patru ani pentru ceilalți să conceapă o mașină cap-coadă, iar Tesla, datorită acestui nou proces tehnologic, ar putea să le producă în jumătate de timp. Vă imaginați așadar ce diferențe vor fi, atât în timpul economisit, cât și în banii economisiți folosind acest procedeu. În condițiile în care în industria auto fiecare îndoitură în plus a tablei vine la pachet cu costuri.

Pe scurt, este vorba despre “gigacasting”. Adică în loc să producă mai multe piese și să le asambleze ulterior, Tesla încercă să facă o matriță și să producă bucăți mari din mașină, dacă nu chiar toată caroseria de-o dată. Găsiți în articol multe informații și calcule legate de acest proces. Iar pentru acest procedeu s-ar preta cel mai bine noua mașina de până în 25.000 $ pe care vor s-o lanseze în 2025. Un cadru dintr-o singură bucată, care să unească partea din față cu partea din spate și cu zona de mijloc, unde sunt bateriile, este și mai rezistentă și înseamnă și mai puține piese. Posibil ca pe termen lung, strategia aceasă să însemne și mai puține intervenții în service pe viitor. Win, win, win.

Și cel mai probabil strategia va da roade. Dacă ar fi fost niște declarații venite din gura lui Musk probabil aș fi fost sceptic. Dar articolul e scris de Reuters, din surse care au dorit să își păstreze anonimatul. Nu este un articol stil “odă iubitului conducător!“. Este excelent scris și explicat și din această cauză am vrut să vi-l recomand.

Așadar, chiar dacă nu sunteți fani electrice sau Musk, ar trebui să-i dați credit măcar pentru faptul că încearcă să schimbe industria auto. Și dacă reușește, o să însemne și mai puțini bani scoși din buzunarul nostru pentru mașini.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Cum încearcă Tesla să facă mașinile mai ieftine

  1. Ovidiu

    Problema va fi când va trebui să înlocuiești doar o aripă îndoită și vei constata că Tesla îți recomandă să-ți schimbi toată caroseria. 🙂

    Reply
  2. Lucian

    Salutare,

    “Ca bonus, o caroserie dintr-o singură bucată este și mai rezistentă și înseamnă mai puține parți care se pot desprinde în timp, deci mai puține intervenții în service pe viitor. Win, win, win.”

    Caroserie dintr-o singura bucata nu se poate, cel putin nu sub forma unui design modern si placut. Nici BIW structural nu se poate dintr-o singura bucata. Poti micsora numarul pieselor, da. Asta vrea Tesla. Dar in niciun caz un numar mai mic de piese nu inseamna automat o rezistenta mai buna. Totul depinde de teste. In arhitectura actuala se folosesc o multime de ranforti sau intarituri (table adaugate pt conexiunea interzone) tocmai pentru a rezista mai bine anumitor teste.
    Uneori sunt gandite special anumite piese sau sub-zone sa se rupa/distruga pentru a prelua socul. Inclusiv in piesele de plastic: bara fata/spate, plansa vord, volan etc.

    Reply
    1. Revo Post author

      Da, ai dreptate. Este o exprimare proastă de-a mea acolo, pe care o voi schimba. Articolul se referea la un cadru dintr-o singură bucată care să unească partea din față cu partea din spate și cu partea mediană, pe care sunt puse bateriile. De regulă sunt trei bucăți acolo, pe care Tesla vrea să le unească într-una singură.
      Mulțumesc de completare!

Spune-ți și tu părerea: