Trei diferențe cheie între TikTok și Instagram

By | February 5, 2024

Anul trecut am postat și clipuri pe TikTok și reel-uri pe Instagram, așa că am apucat să studiez cele două platforme sociale și involuntar am ajuns să fac comparație. Și oricât de mult îmi displace să spun asta, mi se pare că TikTok este o rețea mult mai ofertantă pentru creatorii de conținut. Iată trei diferențe cheie între cele două:

1. Editorul

În primul rând, după cum spuneam aici, calitatea editorului din TikTok este net superioară. Nu se blochează, nu crash-uiește, nu îți aplică același text de 3 ori unul peste altul, nu îți strică sunetul la clip, nu îți postează video cu susul în jos după ce l-ai salvat ca draft (true story!). Din această cauză TikTok a luat avânt pe shortfrom video. La TikTok editorul este nativ și funcționează bine. La Instagram se simte că editorul lor e făcut ca o înnădeală, ca să încerce să copieze și această funcție. Cum au făcut și cu Stories de la Snapchat.

2. Algoritmul

Altă diferență? Algoritmul de TikTok pur și simplu se pricepe mai bine să ducă clipul tău către publicul care contează. Chiar dacă nu pun niciun hashtag în descriere, tot vor apărea vizualizări și comentarii, și asta de la români, nu de la boți și vietnamezi.

La Instagram, dacă nu pun hashtag (și n-am followers), 0 views. Iar dacă pun un hashtag care să fie internațional, (nu știu, poate un nume de brand, de exemplu #iphone sau #renault sau orice) mă trezesc doar cu like-uri de la străini, cu care nu am ce face. La TikTok, indiferent ce hashtag pun, primii care vin să dea like și să comenteze sunt românii.

Algoritmii TikTok și Instagram funcționează diferit și TikTok avantajează din nou creatorii de conținut. La Instagram, din cauză că sunt avizi de bani, algoritmul parcă încearcă să facă în așa fel încât să arate conținutul tău câtor mai puțini useri. Nici celor care ți-au dat follow dacă se poate. Asta în speranța că poate scoți dolarul de la ciorap să dai un boost. La TikTok algoritmul încearcă să facă un video popular indiferent de mărimea contului care îl postează. Și încearcă să le arate consumatorilor avizi de TikTok genul de clip cu care vor interacționa.

3. Interacțiunea

Și a treia diferență? Pe TikTok chiar există interacțiune. Pe Instagram dacă pun 30 de hashtag-uri, primesc 7 like-uri și 3 comentarii, unul dintre ele de la un rus, altul de la un chinez și eventual unul de la un prieten. Stă contul meu la 600 de followers de 5 ani. Bine, nu că aș fi depus eforturi supraomenești să-l cresc. Dar am testat apele cu diverse postări și de fiecare dată mi s-a părut că pretențiile Instagram-ului pentru a crește un cont nu sunt rezonabile.

Culmea, deși nu am mai postat nimic de la Crăciun, am primit mai multe follows pe Instagram în ultimul timp pentru că m-am apucat să postez pe Threads.

Pe Tiktok am ajuns însă peste noapte la 1.200 followers și este excelent la interacțiune, comentarii și feedback.

Sigur, poate că nu sunt chiar toate comentariile pe care ți le-ai dori. TikTok este practic România nefiltrată. Însă TikTok pur și simplu mi se pare mai bun pe shortform video acum. De fapt chiar este rețeaeua socială a momentului. Și spun asta cumva cu dezamăgire, că oricât de mult nu-l sufăr pe Zuckerberg mi-ar fi plăcut să am doar Instagram instalat pe telefon. Nu și PRC.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: