Volvo EX30 este un SUV-uleț electric super rapid și accesibil, dar oare va avea succes?

By | June 8, 2023

Volvo a lansat ieri EX30, care este cel mai mic SUV electric al lor. Bine, este relativ mic. Are undeva la 4.23 metri, ceea ce îl face un pic mai mic decât ID.3, dar în același timp și foarte apropiat de dimensiunile unui Duster de exemplu (Dusterul vechi are 4.3m).

În același timp este însă și cel mai rapid SUV Volvo. Este mai rapid decât Audi RSQ3 sau Tesla Model Y Performance și ajunge de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde. Și ca totul să fie și mai interesant, este și accesibil.

Design-ul îmi place. Cel puțin pentru lumea mașinilor electrice este chiar strălucit. Partea frontală este dominată de farurile cu ciocanul lui Thor, iar suedezii nu au optat pentru grile false, ci au una plină, în stilul Model Y.

În spate nu știu ce să zic. Parcă nu mă convinge acel look cu două rânduri de stopuri. Nu l-aș declara nici urât, cel mult discutabil pentru gusturile mele. Ar trebui să-l văd în realitate ca să mă decid dacă îmi place sau nu.

Interiorul este minimalist, în stilul Tesla. Nu are instrumentar de bord dedicat, ci doar o tabletă poziționată central. Fețele de uși mă duc cu gândul la o măsuță ieftină de plastic … de la IKEA? Iar mânerele cromate de uși de la interior par furate de la Dacia 1300 model ’70.

Au în schimb și o idee bună. În loc de boxe individuale, au pus un mare soundbar dintr-o parte în cealaltă a parbrizului.

Nu pare o mașină gândită să care cu regularitate pasageri în spate, ci mai degrabă în caz de urgență. În schimb spațiul acela minus de la pasageri pare că s-a dus către portbagaj, ceea ce este o idee bună.

Ce-i însă surprinzător la această mașină este combinația de motorizare, baterii și încărcare. Volvo EX30 va fi disponibil pentru început în două variante, cu unul și cu două motoare și cu două opțiuni de baterie: 51 kWh și 69 kWh. Încărcarea se va face cu 134 kW pentru varianta cu un motor și cu 153 kW pentru varianta cu două. Asta înseamnă de la 10 la 80% în 25 de minute. Iar ca autonomie, probabil varianta cu 69 kWh se va duce undeva pe la 400 km.

Varianta cu un singur motor va avea 272 CP și face suta în 5.7 secunde (sau 5.3 cu bateria mai mare). Cea cu două motoare electrice și tracțiune integrală dezvoltă 428 CP și ajunge la 100 km/h realizată în 3,6 secunde. Astfel, EX30 nu doar că este cel mai rapid SUV Volvo, ci posibil să fie cel mai rapid Volvo din istorie.

Și în final … prețul. Varianta de bază va porni de la 36.000 €. Ceea ce este senzațional de ieftin. Mai ieftin decât Model Y. Mai ieftin decât Model Y. Mai ieftin decât ID.3. Mai ieftin decât anumite versiuni de Kona electrică. Mai ieftină decât toate SUV-urilor “sport” cu motor termic care au performanțe mai slabe. Deci un brand auto premium care se duce cu prețul atât de în jos încât concurează cu brandurile de masă.

Sigur, design-ul nu este pentru oricine. Nici cel de la exterior nici cel de la interior. Nu are vitezometru, nu are butoane fizice. Dar totuși … 36.000 euro pentru un Volvo EX30 super rapid sună foarte bine.

Mi se pare că Volvo îi scoate pe mulți din competiție cu acest model. Cel puțin VW ar trebui să iasă subtil din camera cu EV-uri și să revină când vor avea o propunere mai bună decât ID3.

Este din ce în ce mai atractivă zona electricelor. Aici se dau lupte la baionetă pentru prețuri cât mai mici și se încearcă tot felul de idei răzlețe de funcții și dotări la interior, iar la polul opus, zona de mașini termice parcă a intrat într-o moarte clinică.

Voi ce ziceți? Va avea succes EX30?

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Volvo EX30 este un SUV-uleț electric super rapid și accesibil, dar oare va avea succes?

  1. Dragos

    Eu zic ca da. Din pacate livrarile sunt foarte tarziu in acest moment si nu cred ca pot scadea mai devreme de vara viitoare. Poate acolo niste maisni de presa in decembrie anul asta dar e moartea pasiunii un EV oferit spre teste in iarna cu 5grade afara

    Platforma de la masinuta asta este comuna cu alte trei modele in acest moment. Evident un soft bun o poate face pe cea de la Volvo sa fie mai apreciata.

    Reply
    1. Revo Post author

      Da, este aceeași platformă de la Geely pe care este și Smart #1, dar uitându-te la ele par mașini din universuri diferite.
      Nu știu dacă vine prea târziu pe piață, mie mi se pare că s-au mișcat chiar bine. Vine înainte de ID2 și înainte de “rumored” Tesla Model 3 mai ieftin. Cred că aici va fi bătălia.

    2. Revo Post author

      Wow, felicitări pentru Smart #1! E super simpatică mașina. Mă uitam și eu că versiunea de bază este cu doar 3k mai scumpă decât EX30 dar care că primești mult mai mult la interior.
      Când vine? Intră pe RABLA 2023 sau RABLA 2024? 🙂 Și cum te-ai hotărât tocmai la Smart? Au avut ofertă cei de la AutoKlass? Sau ai comandat pe smart.com (unde văd că nu este listată România)?

Spune-ți și tu părerea: