Proiect adoptat de Parlament: Zone cu restricții (sau taxe) pentru mașinile care poluează, în București și alte 12 orașe

By | May 11, 2023

Parlamentul a adoptat un proiect de lege interesant. Practic ZACA revine sub o altă formă, denumită acum ZNSE (zone cu nivel scăzut de emisii). Proiectul presupune ca în termen de cel mult 2 ani, București și alte 12 orașe să stabilească zone cu nivel scăzut de emisie, în cadrul căreia vor institui restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor. Mai mult, până la 1 noiembrie 2026, aceste orașe trebuie să amenajeze benzi dedicate pentru transport în comun iar până în 2040 jumătate din vehiculele folosite la transportul public în municipiile reședință de județ vor trebui să aibă emisii zero.

Iată și cele 13 orașe care vor avea ZNSE: București, Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.

Sunt mai multe prevederi în proiectul de lege (sursă), dar în linii mari primul paragraf al acestui articol rezumă esențialul. Ce nu am găsit în schimb este care este pragul sau pragurile sub care o mașină este considerată cu “nivel scăzut de emisie”. Sunt tare curios unde se va trage linia. Oare vor fi declarate și mild hybrid-urile mașini cu nivel scăzut de emisie? Sau doar hibridele? Că doar de electrice nu poate fi vorba.

Observați însă cum au ales acel termen strategic de “în maxim doi ani”, fix când trebuie să se schimbe conducerea? Sunt tare curios dacă se va implementa această lege într-adevăr în următorii ani sau mai târziu. Eu zic că nu va avea nimeni curaj s-o implementeze dacă vrea să mai fie ales într-un nou mandat. Ar însemna să facă ceva logic și progresist, deci ceva ce contravine principiilor poporului român. Poate doar fraierul de Nicușor Dan să riște să o implementeze.

Oricum, cred că ZACA sau ZNSE sau cum îi vor spune ei până la urmă se va întâmpla. Și bine ar fi să se întâmple, altfel ne sufocăm cu toții.

P.S: Vedeți de ce vreau hibridă?

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Un comentariu la “Proiect adoptat de Parlament: Zone cu restricții (sau taxe) pentru mașinile care poluează, în București și alte 12 orașe

  1. Ciprian

    In maxim 2 ani inseamna mai 2025, dar alegerile sunt la anul, toate alegerile. Cu siguranta nu vor implementa nimic pana dupa alegeri.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: