Când se vor cumpăra mai multe haine online

By | January 31, 2018

Pentru că bloggerii mei preferați de fashion au scris unu, două articole despre comerțul cu haine online, am zis să îmi dau și eu cu părerea.

Nici eu nu cred că un algoritm care să îți prezică măsurile este soluția. Nici că oamenii nu ar cumpăra din cauză că aplicația le-ar strica percepția despre sine, spunându-le că sunt mai grași decât le place lor să creadă. Fashion Days are deja un astfel de algoritm, care funcționează. Și sunt convins că încurajează într-o oarecare măsură vânzările, altfel nu ar mai fi fost dezvoltat.

Părerea mea este că vânzările online vor crește când se vor standardiza mărimile. Să fie un sistem internațional de măsurare la care să adere toată lumea. Știi că porți măsura 45 la pantofi în sistemul universal de măsurare? Păi atunci înseamnă că ți se potrivește măsura 45 și de la Nike, și de la Adidas și de la New Balance. Să nu mai stai să faci acasă integrale, ca să îți dai seama ce măsură porți la fiecare brand în parte.

La fel și la haine. Dacă port W33L34 la blugii regular de la Levi’s, păi așa să fie peste tot. Nu să fie alți blugi regular de la Jack & Jones, care au turul mai la stânga și-s croiți mai pe gambă, să te facă să arăți ca un pinguin izgonit din Antarctica . Ah, și încă o chestie. Măsura XS de anul acesta să fie la fel cu XS din 2017. Și din 2016. Nu să fie un pic mai mare, pentru că s-a gândit Zara că populația este un pic mai obeză și ar fi bine să se simtă totuși la fel ca acum 10 ani.

Cel puțin în cazul hainelor pentru bărbați, pe mine nu mă descurajează aplicația dacă îmi spune că port XL în loc de L. Singurul lucru de care îmi pasă este să îmi găsesc rapid ce caut și să mi se potrivească. Nu am chef să-mi bat capul cu retururi, chiar dacă sunt gratuite.

Doar că standardizarea este o armă cu două tăișuri. Până acum fiecare brand a încercat să se diferențieze și să creeze un segment căruia să i se adreseze. Să încerce să intre în rând cu celelalte branduri ar însemna să renunțe tocmai la acest lucru.

Ce părere ai?