Ce faci când ai aterizat pe un aeroport dar bagajele nu au ajuns?

By | August 23, 2018

Am pățit-o la zborul de întoarcere în țară. Am călătorit cu KLM, am decolat de pe JFK, am avut o escală de o oră jumătate în Amsterdam și în cele din urmă am aterizat pe Otopeni. La sosire, unul dintre bagaje a venit, celălalt s-a pierdut pe traseu.

După 12 ore de călătorit, timp în care am stat mai mult treaz, numai de așa ceva nu aveam chef. Mai ales că era bagajul cel mai important, care conținea 1 kg de ciocolată 🙂

Am tras aer în piept și m-am dus la ghișeul care se ocupă cu reclamațiile pentru bagaje pierdute. M-am liniștit văzând că la coadă sunt mai mulți oameni care veniseră cu aceeași cursă: “măcar nu sunt singurul“. De aici am aflat că bagajul nu ajuns în București și că “probabil” (nu știau să spună sigur) nu a fost încărcat în momentul escalei, ci a rămas la Amsterdam. Am tras din nou aer în piept și am completat o declarație în care am descris bagajul. Dacă o pățiți și voi, să fiți pregătiți să dați detalii precum brandul troller-ului, culoarea, materialul din care este confecționat, combinația lacătului (al nostru nu avea) și dacă are roți/mâner.

Asta se întâmpla vineri pe la ora 14.00. Am plecat acasă și bagajul a venit sâmbătă pe la ora 02.00 pe Otopeni. În tot acest timp aveam o pagină online unde puteam verifica statusul și mai primeam și SMS-uri de la KLM cu actualizări. Am ales să-l ridic personal, deși ei mi-l puteau livra gratuit oricând din momentul în care a sosit. Când l-am ridicat am mai vorbit cu angajații care se ocupau de astfel de probleme și am aflat că se întâmplă destul de des ca bagajele să nu fie încărcate la escală. Așa că ….

Ce concluzii tragem după această întâmplare?

1) În primul rând, luați în calcul posibilitatea ca la un anumit zbor, bagajul să nu ajungă odată cu voi la destinație;

2) Puneți bagajelor câte o etichetă cu numele și numărul de telefon (noi nu am avut de data asta);

3) Nu lăsați lipite tag-uri sau etichete cu coduri de bare de la zborurile anterioare, pentru că dacă trec printr-un aparat automat de sortare, e posibil să citească tag-ul greșit și să-i dea eroare;

4) Nu lăsați cheile de la casă în bagajul de cală. La anumite zboruri am făcut chestia asta, fără să realizăm. Acum ar fi fost nasol să vrem să mergem să dormim, și să nu avem cheile de la casă. Mai aveam un set de chei, dar tot nu m-aș fi simțit confortabil să știu că pentru o anumită perioadă de timp, cineva are cheile de la casa mea;

5) Dacă aveți lucruri indispensabile (de exemplu medicamente), luați și în bagajul de mână, sau puneți și în celălalt bagaj de cală;

6) Când faceți asigurarea de călătorie, includeți și bagajele acolo. Nu costă mult, dar în caz de nevoie, face toți banii.

Totuși, la noi a fost un caz fericit. Însă înțeleg că uneori pot trece mai multe zile până când ți se returnează bagajul. Mă întreb ce se întâmplă dacă zbori pentru un city break de două zile iar bagajul este găsit în ultima zi 🙂

5 comentarii la: “Ce faci când ai aterizat pe un aeroport dar bagajele nu au ajuns?

  1. Vlad

    Eu am patit-o cu un zbor BlueAir Romania-Franta. Bagajul a ramas pe banda in Bucuresti si mi l-au trimis dupa 3 zile (am stat o gramada in telefon degeaba). Alta problema a fost ca nu stateam in orasul unde am aterizat si nu au vrut sa il trimita prin curier. Din fericire, aveam asigurare de calatorie atasata cardului si mi-au decontat cheltuieli de baza (cateva haine si trenul dus-intors pana la aeroport); la BlueAir s-a “blocat” procedura de despagubire si nu am mai vrut sa imi bat capul

    Reply
    1. Revo Post author

      Păi teoretic, aceeași asigurare ar fi trebuit să te despăgubească și pentru greșeala BlueAir. Știu că am citit la KLM și scria ceva de genul: “dacă bagajul este pierdut definitiv, contactați compania de asigurări pentru despăgubiri”,

    2. Vlad

      Da, cei de la asigurari au decontat toate cheltuielile. Initial contactasem BlueAir

Spune-ți și tu părerea: