Prezentarea oficială Dacia Duster 2024 a avut loc. Iată cum arată Duster 3 (FOTO + VIDEO)

By | November 29, 2023

Ieri a avut loc prezentarea oficială pentru Dacia Duster 2024, a treia generație de Duster, care va fi disponibil începând cu anul viitor. Am fost și eu la prezentare și mi-a plăcut foarte mult ce am văzut. Dusterul a fost îmbunătățit în toate aspectele esențiale, vine cu motorizări noi și cred că va fi din nou un best seller al brandului Dacia.

Modelul prezentat a fost un prototip, iar informațiile din momentul prezentării au fost succinte, așa că trebuie să țineți cont de asta când vedeți video și/sau citiți articolul. Urmează să aflăm împreună mai multe informații pe parcurs.

Exterior Dacia Duster 2024

La exterior mașina mi se pare că arată mult mai impunător. Lungimea a rămas la fel (4.34 m), are 1.66 înălțime și 1.81 lățime.

Are un spoiler cu o bară argintie (dar nu cromată) ieșită în afară, are guri de ventilație reale, care direcționează aerul către roți.

Noile faruri vin cu semnătura luminoasă în forma literei Y. După cum spun și pe video, din pozele spion de dinainte mi se părea că acea grilă va fi prea subțire. În realitate însă era o proporție foarte potrivită.

Capota are acum niște nervuri care sunt continuate apoi pe plafon, iar la baza parbrizului este și un mic Easter Egg. Este vorba despre silueta Dusterului care urcă un deal (vedeți pe video). Mi-a plăcut acest artificiu.

Din lateral se văd acum mai multe unghiuri ascuțite față de modelele precedente. Aripa vine acum la același nivel cu ușa, iar acea protecție de plastic de pe ușă nu mai este ieșită în afară. Elementele de plastic din jurul roților nu mai sunt acum ca un arc de cerc ci jumătăți de hexagon.

O noutate este mutarea mânerului de pe ușa din spate la nivelul geamului. Mie mi se pare mai la-ndemână tot în varianta clasică, dar nu cred că va fi o problemă.

Din spate este cel mai frumos Duster de până acum din punctul meu de vedere. Îmi place că stopurile în formă de Y sunt acum mai meri și se prelungesc pe aripile din spate.

Portbagajul are în linii mari aceleași dimensiuni și este tot pe un singur nivel, cu loc pentru rezervă jos. Cei de la Dacia spun că a crescut cu 5% în volum, până la un volum maxim de 472 litri. Ce nu îmi place la noul model este că acum are o buză, care te va forța să ridici mai cu sport bagajele când le pui în portbagaj.

Interior Dacia Duster 2024

Interiorul nu se compară cu vechile generații. Se vede că aici este regândit aproape în întregime. Fețele de uși sunt tot din plastic tare, dar au mai multe riflaje și pattern-uri care le dau un aspect mult mai plăcut.

Volanul este despărțit asimetric, cu butoane fizice și cu un spațiu mai mare în zona de sus pentru a vedea display-ul din bord de 7″.

Pe echipările Journey și opțional pe Extreme, se poate pune în plus navigație conectată ce integrează informații în timp real despre condițiile de circulație și un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare. Dap, are și tweetere acum.

Sistemul de infotainment este de 10″ și are butoanele de power și volum poziționate pe muchia de sus. Sub el sunt gurile de ventilație hexagonale, cu inserții gri în forma literei Y.

Mai jos avem un spațiu de depozitare, două mufe USB Type-C, bricheta și alt spațiu unde telefoanele se vor încărca wireless.

Mai este un spațiu mic de depozitare între scaune și o cotieră care oferă spațiu de depozitare mai mult pe verticală.

Scaunele sunt parcă mai moi și oferă un suport lateral mai bun.

În spate la prima vedere mi s-a părut că spațiul a rămas neschimbat. Cu scaunul șoferului poziționat ca pentru mine am loc suficient pe banchetă.

Marele update în partea din spate este consola dintre scaunele față, ce oferă acum acces la încă 2 mufe USB Type-C.

Și ca o ultimă noutate, cumva legată tot de interior și driving experience, Duster va suporta update-uri over the air, deci software-ul mașinii va fi actualizat de la distanță.

Pachete de echipare Dacia Duster 2024

Mai jos sunt pachetele de echipare cu diferențele dintre ele:

Duster Essential : bare de pavilion fixe, geamuri față electrice, închidere centralizată, climatizare manuală, aprindere automată a fazei de întâlnire, 6 airbag-uri, senzori pentru parcarea cu spatele.

Duster Expression : idem Essential + jante din aliaj de 17”, tablou de bord digital de 7”, ecran central digital de 10,1” cu sistem multimedia Media Display și Apple CarPlayTM/Android AutoTM wireless, cameră de marșarier, geamuri electrice pentru ușile din spate, senzor de ploaie pentru acționarea automată a ștergătorului de parbriz.

Duster Extreme : idem Essential + bare de pavilion modulare, proiectoare de ceață, tapițerie lavabilă din TEP micro-cloud, covorașe din cauciuc pentru toate locurile și pentru portbagaj, climatizare automată, card mâini libere, oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică, sistem YouClip « 3 în 1 », elemente decorative interioare și exterioare de culoare Copper Brown.

Duster Journey : idem Essential + jante din aliaj de 18”, proiectoare de ceață, climatizare automată, card mâini libere, frână de parcare și oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică, încărcător wireless pentru smartphone, sistem multimedia Media Nav Live cu navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

Motorizări Duster 3 și alte noutăți

Aici avem parte de mai multe surprize. Modelul entry-level vine cu motorizarea ECO-G 100, pe GPL, cuplat la transmisie manuală. Cele două rezervoare (50 litri benzină și 50 litri GPL) îi vor oferi autonomie de până la 1.300 km.

Motorizarea intermediară este un TCE 130 Mild Hybrid, în premieră în gama Dacia. Este vorba despre un motor de 1.2 litri turbo, în trei cilindri, împreună cu un sistem hibrid de 48V. Motorizarea va fi disponibilă cu tracțiune atât 4×2 cât și 4×4, cu transmisie manuală cu șase trepte.

Transmisia 4×4 Terrain Control va avea 5 moduri de conducere:

  • AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.
  • SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.
  • MUD/SAND : pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.
  • OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza mașinii.
  • ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.

Garda la sol în versiunea 4×4 este de asemenea cea mai ridicată din piață: 217 mm.

Motorizarea de top va fi un Hybrid 140, cu transmisie automată și tracțiune 4×2. Este cea de pe Jogger, cu motor în 4 cilindri de 1.6 (94 CP) + două motoare electrice (un motor de 49CP și un demaror/generator). În sfârșit, un Duster cu transmisie automată, chiar electrificată!

Dacia spune că prin această combinație, noul Duster Hybrid va circula în proporție de 80% în modul electric prin oraș, iar pornirea de pe loc va fi întotdeauna în modul 100% electric.

Iată și interiorul cu schimbătorul acestei versiuni:

În concluzie, îmi place mult noul model din toate punctele de vedere. Este mai serios, mai impunător, are câteva artificii de design care-l aduc în 2023 atât la interior cât și la exterior. Cel mai important update mi se pare însă motorizarea hibridă cuplată la cutia de viteze automată, pe care d-abia aștept să le testez. Încă nu se știu prețurile, dar sunt convins că Dacia va veni cu un pachet avantajos care să facă din noul Duster un best seller.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Prezentarea oficială Dacia Duster 2024 a avut loc. Iată cum arată Duster 3 (FOTO + VIDEO)

  1. vlad

    Misto video si masina. Posibil sa fie viitoarea masina, peste cativa ani.

    Like pt butoane fizice si multe porturi de incarcare. Android auto si blind spot ++

    L.ai anagajat pe Radu ca videograf ?

    La ce folosesc acele protectii verticale pe usile din fata ?

    Interesant ca inca imi merge youtube pe varianta asta embeded.

    Reply
    1. Revo Post author

      Păi ce faci cu Tiguanul? Nu treci la modelul 2026?
      Radu s-a oferit, a vrut să vadă cum i-ar sta pe post de cameraman 😛
      Protecțiile de pe uși sunt mai mult de design. Teoretic mai sar pietre, noroi sau crenguțe acolo dacă le agăți cu roata. Practic… mai rar.

    2. vlad

      Nu stiu ce voi face. In mai 2024 va face 6 ani. Probabil prin 2026 ar trebui sa ne gandim mai serios ce facem.

      Poate un buy back ca sa nu ne batem capul cu olx si romanche cu negociat.

      Referitor la noul tiguan, nu stiu intre 24k un duster si 40k un tiguan probabil e mai logic duster. Prin 2017 parca dacia nu avea blind spot si android auto, care ar fi top 2 optiuni pt noi.

      Mai vedem, dar cred ca e optiune de top3 pt noi.

Spune-ți și tu părerea: