Dacia Spring Facelift 2024 a fost lansată. Împrumută design-ul de la Duster și vine cu multe îmbunătățiri

By | February 21, 2024

Tocmai ce a avut loc prezentarea pentru Dacia Spring Facelift 2024. Mașina are multe îmbunătățiri și în același timp are și elemente care nu îmi plac. Haideți să vorbim mai pe larg.

Exterior Dacia Spring 2024

La exterior este evidentă dorința de a prelua elemente de pe Duster 2024. Farurile, cu semnătura luminoasă în formă de Y sunt acum parcă identice ca cele de la Duster 2024 și doar micșorate ca să încapă în caroseria unui micuț Spring.

Portul de încărcare este tot central, însă ușița nu se mai deschide acum spre sus, ci lateral. De altfel și modelele de Spring din 2022 și 2023 aveau acest sistem de deschidere. Mie mi se pare că îți limitează un pic accesul în funcție de locul în care este poziționată stația de încărcare. Preferam varianta cu deschidere în sus.

În partea de jos a spoilerului cei de la Dacia au pus un sticker alb care aparent reprezintă orașele lumii văzute de sus. Mie mi se pare că nu se potrivește deloc cu restul mașinii și dacă aș putea aș comanda-o fără acel sticker.

Tot la partea din față ar merita menționat că acum sub capotă există și un mic frunk (de 35 l). Sper ca acesta să poată fi montat și pe versiunile precedente de Spring.

Din lateral arată mai mult sau mai puțin la fel și singurul element nou este un plastic cu textul “Spring” pe partea de sus a aripii spate.

Au dispărut și barele de pe plafon, iar jantele pot fi acum pe 15″, apropo. Acesta mi se pare cu adevărat un câștig, deși probabil vor fi disponibile doar pe varianta “Extreme”.

În spate însă mi se pare că s-au stricat lucrurile. Nu îmi place de nicio culoare banda aceea de plastic care unește stopurile. Nu doar că îmi dă senzația de “ieftin”, dar mi se pare că face și spatele mașinii să pară și mai îngust decât este de fapt. Iar cireașa de pe tort este acel sticker alb căruia v-am spus că nu-i văd rostul. Și fiind alb, îmi imaginez cum va arăta după o săptămână de mers prin București.

Interior Dacia Spring Facelift

Planșa de bord este complet nouă. De la volan la butoane și până la display sau la selectorul de direcție.

Volanul poate fi reglat pe înălțime acum! O mare victorie!

Sistemul de infotainment standard este acum de 7″. Marele câștig aici este că nu mai avem enervantul port USB în colțul din dreapta sus. În schimb acum este un USB-C în partea de jos (sau opțional două), sub controlul climatizării. Mă aștept și ca acest nou sistem de infotainment să răspundă mult mai bine la comenzi și să se simtă mai fluid în navigație.

Există și un display de 10″, care poate fi comandat pe varianta Extreme sau opțional pe varianta Expression. Sistemul de operare este dezvoltat pe platforma Android Automotive, iar Dacia Spring va putea primi acum update-uri OTA. Ah, plus că Android Auto și Apple CarPlay sunt acum wireless.

Am mai văzut câteva noutăți. Prezența unui YouClip sub porturile USB-C, ca la Duster, un torpedo cu spațiu de stocare deasupra și o cotieră.

Dimensiunile la interior au rămas la fel. Portbagajul a crescut cu 6% în volum, până la 308 litri.

O altă funcție binevenită este posibilitatea de a alimenta aparate electrice de la priza de 12V a mașinii. Vehicle 2 Load (sau V2L) se numește și cu ajutorul unui adaptor care se va monta în portul de încărcare, vei folosi mașina ca generator și vei avea la dispoziție o priză tradițională de 220V și 16A cu care poți alimenta un laptop, o lampă sau alte aparate electrice și electronice.

Ca o părere la cald, pe lângă update-urile evidente, rămâne de văzut și dacă antifonajul mașinii a fost îmbunătățit, dacă ventilatorul este acum mai eficient în a dispersa căldura sau aerul condiționat mai bine în habitaclu și dacă sistemul audio este mai decent. Și tot ca o notă personală, mi se pare că acel interior cu kaki și cupru nu se potrivește deloc cu exteriorul roșu.

Motorizări și Baterie Spring 2024

Aici aveam așteptări mai mari. După cum spuneam și în articolul precedent, speram ca Spring 2024 să fie produs pe platforma noului Renault 5. Nu este cazul, mașina va fi produsă tot în China, pe aceeași platformă ca și până acum.

Update-urile sunt mici la acest capitol. Ca motorizări rămân aceleași variante de 45 și 65 CP. Capacitatea bateriei este aceeași, încărcarea pe AC și DC este aceeași, deci trebuie să ne așteptăm la aceleași performanțe ca la modelul precedent. Singura noutate apărută este posibilitatea de a precondiționa bateria și încărcarea acesteia din aplicație.

Este totuși și un update care merită menționat. Acum există și un mod de condus “B”, cu o frânare regenerativă mai eficientă.

Variante de echipare

Variantele de echipare sunt următoarele:

Echiparea de bază este Essential, care vine doar cu motorul de 45 CP și jante de 14″. Apoi urmează Expression, care este disponibil atât cu motorul de 45 CP cât și cu cel de 65 CP (și jante pe 15″).

Echiparea de top este Extreme, care vine cu motorul de 65 CP, jante de 15″, oglinzi retrovizoare electrice, geamuri electrice și spate, sistem Media Nav Live cu display de 10″ și două porturi USB-C.

În concluzie, deși aveam așteptări mai mari (speram de fapt ca mașina să fie produsă pe platforma Renault 5), aș zice că schimbările sunt binevenite și majoritatea sunt în bine. De fapt singurul lucru care nu-mi place este spatele mașinii și acea ușiță care se deschide din lateral. Aș trece însă cu foarte mare ușurință peste ele pentru un sistem nou de infotainment (poate și cu difuzoare mai bune), cu USB-C poziționat jos și un frunk. Rămâne de văzut dacă prețurile vor încuraja clienții să facă upgrade-ul la noua versiune sau doar vor aduce clienți noi în familia Dacia.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “Dacia Spring Facelift 2024 a fost lansată. Împrumută design-ul de la Duster și vine cu multe îmbunătățiri

Spune-ți și tu părerea: