Dacia Spring: Top 5 minusuri descoperite după o lună

By | January 10, 2022

M-a sunat o doamnă de la Dacia Renault și m-a rugat să le dau un feedback cu privire la Dacia Spring. Pe scurt, m-a rugat să îi spun trei lucruri care îmi plac și trei care nu îmi plac. Așa că m-am gândit că după ce am condus și varianta de ride sharing și după ce a venit și mașina noastră, n-ar strica să fac un top 5 și aici, în speranța că vom găsi împreună rezolvări.

Mai jos sunt minusurile observate de mine după o lună și aproximativ 350 de km de mers cu mașina, exclusiv urban.

Top 5 minusuri Dacia Spring

1) Lipsa oglinzilor degivrate electric

Am explicat deja care este motivul, nu mai intru în detalii. Ca să fiu sincer nici nu le-am simțit atât de mult lipsa. De vreo trei ori aș fi avut nevoie de ele până acum. Însă îl pun pe locul întâi în top pentru că dacă aș vrea să îmi pun eu oglinzi degivrate, aș pierde garanția mașinii.

2) Difuzoare de slabă calitate

Nu are difuzoare în uși, sunt doar două boxuțe mici (de 10″) undeva în partea de sus a bordului, acolo unde la alte mașini stau de regulă tweeterele. Pe lângă asta, nici nu au o cutie de rezonanță în spate, așa că sunetul se propagă prin tot bordul. Chiar dacă este o mașină de drumuri scurte, mi-ar fi plăcut să ascult muzică așa cum trebuie. E primul lucru pe care îl apreciez când mă urc din nou în Duster.

boxe dacia spring

Din ce am văzut pe forumuri, există posibilitatea de a monta alte difuzoare de 10, sau unele un pic mai mari, de 13 parcă, dar cu mențiunea că cele de 13 nu se aliniază decât la 2 din cele 3 găuri de prindere. Problema este că pierzi garanția dacă intervii la instalația electrică. Nu știu dacă Dacia are o rețea de service-uri autorizate să monteze alte difuzoare. Dar există și știți despre ei, să-mi spuneți și mie 🙂

3) Butoane neluminate

Butonul de aer condiționat, recirculare a aerului și cel de degivrare a lunetei nu sunt luminate. Chestia asta s-a transmis din tată în fiu, că așa este și la Duster. Doar că la Duster am învățat poziția lor. La Spring mângâi tandru tot bordul atunci când le caut pe timp de noapte. Chestia asta mi se pare o problemă de siguranță, că ajungi să iei ochii de la drum ca să cauți butoanele. Efectiv nu găsesc o explicație pentru acest lucru. Să fie din rațiuni economice? Câtă economie poți face cu trei LED-uri?

Iată cum arată cu butoanele stinse:

Și iată cum arată când sunt activate:

4) Volan și scaun șofer fără reglaj pe înălțime

Înainte să cumpăr mașina mă așteptam ca acesta să fie cel mai mare minus. Eu am 186 cm și am stat cu emoții, că mă temeam că voi sta incomod la volan. Poziția la volan însă mi se pare destul de ok. Am stat mult mai prost la volan în mașini mult mai mari. Totuși, uneori mai ating cheia cu genunchiul, dacă nu reglez bine scaunul. Bine, nici cheia nu ajută, care este nejustificat de mare.

În concluzie, mi-ar fi plăcut să am reglaj măcar la volan, dar nu-i un deal breaker.

5) Modul de acționare pentru computerul de bord

Ca să afli mai multe informații, trebuie să bagi mâna prin volan și să apeși pe un țâmburuș de sub instrumentarul de bord. Și nu asta e neapărat enervant. Cel mai enervant este că nu rămâne pe ultima poziție pe care-l lași. De exemplu mie îmi place să setez computerul să afișeze consumul instant în kWh. Dar trebuie să fac asta de fiecare dată când pornesc motorul.

dacia spring bord

Ar mai fi câteva lucruri de menționat, cum ar fi ștergătorul care lasă o zonă din partea stângă a parbrizului necurățată (cam o palmă). Uneori această zonă necurățată obturează vizibilitatea, mai ales când ai de făcut la stânga. De asemenea, ar putea pune probleme la ninsoare, dar deocamdată nu am mers pe ninsoare (și nici nu plănuiesc să fac asta), deci nu știu cât de enervant este. Pentru ștergător există totuși o soluție. Se poate repoziționa brațul astfel încât să acopere o mai mare parte din partea stângă, însă în poziția oprit va sta un pic mai ridicat, deci ușor inestetic.

Altceva? Butoanele pentru geamuri sunt tot pe bord, ca la primele variante de Logan, Sandero și Duster. Pe mine însă nu mă deranjează, pentru că m-am obișnuit să le caut acolo din cauza Dusterului 🙂

Nici scaunele nu-s de cea mai bună calitate. Sunt cam rigide, însă sunt satisfăcătoare pentru drumurile scurte pe care le fac eu (15 min).

Nu în ultimul rând, torpedoul și portbagajul nu sunt iluminate. De torpedou oricum nu am nevoie, că am lumină în mașină, iar în portbagaj se poate monta un LED cu senzor ca acesta, care să se aprindă atunci când deschizi portbagajul.

Acestea sunt cele pe care le-am observat după cei 350 km de mers prin oraș. Nu este mașina perfectă, dar de fiecare dată când te gândești la un minus, trebuie să te gândești rapid și la preul ei. În ciuda acestor minusuri, sunt mulțumit de mașină și dacă aș avea din nou de ales, aș mai cumpăra-o o dată fără să stau pe gânduri. Dacă sunteți în dubii, vă sfătuiesc să faceți un test drive și să va convingeți de unii singuri de ce plusuri și minusuri sunt relevante pentru voi. Nu de alta, dar dacă vă apucați să citiți pe forumuri și pe grupuri de Facebook, s-ar putea să vă speriați. Mai mai că îmi era frică să mă duc s-o ridic bazându-mă pe ce am citit acolo. Multe dintre ele erau postări ale oamenilor care nu citiseră manualul și nu știau la ce să se aștepte de la o mașină electrică.

Mâine public și articolul cu plusuri 🙂

Share pe Facebook

17 comentarii la “Dacia Spring: Top 5 minusuri descoperite după o lună

  1. Giovani

    Chiar m-ai facut curios daca si la Logan nu se aprind beculetele alea 🙂 Acum ma duc sa verific…

    Reply
  2. Adi

    Ai concluzionat foarte bine. Chiar dacă ai ,,mâncat,, ț-ul de la preț. Dacă astăzi un Iphone costă 1400 de euro și la două săptămâni de la lansare se face update ca să rezolve probleme, cred că trebuie să fim înțelegător cu astfel de ,,probleme,, la un model total nou de masina.Intr-adevar sunt mici ,,nimicuri,, care deranjează și care pot fi rezolvate de producător. 8-9000 de euro este un preț de nerefuzat pentru ce oferă. Problema este că sigur nu va mai fi acest preț.

    Reply
    1. Vasile

      Scuze dar madina costa 18000 E,deoarece o parte iti da statul. Dar pretul rwal este altul. Si acum te intreb ce masini poti cumpara cu cei 18000. Pit intreba si cu 10 000 . Acum nu platesti curentul ,dar mai tarziu ? . Apoi sunt probleme de sigurantă: 1- curatare parbrizului;2 genunchiul in cheie sau bord; 3 volanul nu se poate regla decj periculospt sofer, oglinzile pe ploaie nu te ajuta ci incurca exact cand treficul este greu ;apoi butoanele ne luminate la gel periculor sa le cauti cand ele trebuie sa fie vizibile ,

  3. Alex

    Pretul masinii este de 19k+ care este foarte mare pentru ce ofera masina, de ex. e-up este de doua ori peste spring si este 25k.

    Reply
    1. GuestStar

      Alex, prețul mașinii nu e 19k+, ci mult mai mic. Renault și-a făcut politica de preț pentru a beneficia la maxim de grantul oferit de stat. Pentru că dacă o listau la 15k, nu mai luau aproape 10k sau cât mai e grantul ăla (10k euro dar nu mai mult de 50% din valoarea mașinii). Spring e o mașină ieftină oricum ai da-o, nu se compară cu e-up. Spring nu are concurent, pentru că nimeni nu face o mașină așa ieftină.

      Și da, și familia mea o așteaptă, probabil la început de februarie ajunge.

    2. Cris

      Pe un forum dedicat Spring exista cineva care are sau a avut CitiGo (geamănul) și nu e de părerea ta !Ce are in plus in afara de design interior(că exterior e fadă rău) și puterea mai mare ?Eu zic că are și minusuri….cum ar fi portbagajul.Nu am mers cu eUp dar la Spring suspensia este sigur un plus comparând cu alte pitice cu care am mers,posibil peste VW.Si in 6000€ ,diferența de preț,pot intra multe dar întrebarea este ar merita ?

  4. Catalin

    Minusul 3 este nefondat! Se vede un pătrățel roșu pe marginile butoanelor de climatizare, iar butoanele de recirculare, aer condiționat și ceva încălzire -iluminate în galben. Partea cu ștergătorul mi se pare mai gravă!!

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu se vede nimic când nu sunt apăsate. Sunt iluminate doar când sunt apăsate. Ștergătorului i se poate muta poziția fără a pierde garanția. Cu butoanele mai greu.

  5. Vlad

    Cu jantele alea jalnice …e greu de privit,mai ales din spate…Asta e,are romanul electrica…Acuma,iarna …faci vreo 80 km cu o incarcare..In ritmul asta..incarcat-descarcat..epuizezi rapid ciclurile prestabilite si limitate ale bateriei..Trebuie vanduta dupa 2 ani…poate pacalesti pe cineva,ca te-ai distrat destul.

    Reply
  6. Dragos

    Cred ca la “sunt doar două boxuțe mici de 10″ ” ai vrut sa spui 10cm. Pentru ca simbolul pe care l-ai folosit reprezinta inch si ar fi mici de 25cm acele boxe 🙂

    In rest tot ce ai descris nu este anormal pentru o masina din zona asta de pret

    Reply
  7. Grigore Florin

    Cel mai mare minus pe care toți care și-au luat țeapă cu Șpring evita sa-l recunoască este autonomia !!! La 80 km intre încărcări e panarama secolului.!!¡

    Reply
    1. Revo Post author

      Ai mașina și ai făcut doar 80 km cu ea între încărcări sau doar vorbești din ce ai auzit tu așa din povești?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *