De ce au luat Dacia Logan și Dacia Sandero 2021 doar 2 stele la Euro NCAP?

By | April 15, 2021

Zilele trecute organizația Euro NCAP a finalizat testele pentru Dacia Logan 2021 și Sandero 2021 și le-a acordat câte două stele fiecăreia.

Iată rezultatele sumarizate pentru Logan:

dacia logan 2021 euro ncap

Le găsiți accesând acest link. Iar aici sunt cele pentru Sandero Stepway. Ba chiar sunt și niște .pdf-uri acolo, în care se explică în detaliu fiecare segment al testului.

Explicația este simplă.

Din punct de al protecției pasagerilor, Logan 2021 și Sandero 2021 ar fi luat 4 stele. Cu alte cuvinte, pentru șoferi și pasageri sunt vești bune. Dacă ești în ea și te lovește altă mașină ai șanse bune să scapi neșifonat. Structural stă ok. La asta se cam referă primele două categorii de mai sus, unde mașinile au obținut 70% și 72%.

Vestea nasoală este pentru un eventual impact cu pietonii. Pentru că da, testele Euro NCAP țin cont și de siguranța celor care ar putea fi loviți de o astfel de mașină.

La “vulnerable road users” a primit doar 41% pentru că deși mașina are sistem electronic autonom pentru frânare de urgență, acesta nu detectează decât alte mașini, nu și pietoni sau bicicliști. Adică pune frână singură doar când detectează un impact iminent cu altă mașină.

Apoi la “safety assist” a primit 42% pentru că nu are un sistem electronic de detectare și păstrare a benzii. Multe mașini moderne au această funcție, prin care dau alerte sonore când treci peste linia de demarcare a benzilor. Alt motiv pentru care au fost depunctate aici a fost lipsa sistemelor de monitorizare ale ocupanților.

Bănuiesc că înțelegem cu toții că astfel de sisteme costă foarte mult și nu aveau cum să fie prezente pe o mașină de buget. Pentru mine nu-i nicio surpriză rezultatul testului. Nu cred că au rost polemicile pe subiectul ăsta. Cei care ar fi cumpărat un Logan o vor cumpăra în continuare, indiferent de notă. Cei care n-ar fi cumpărat-o, n-ar cumpăra-o nici dacă ar avea 5 stele.

dacia logan 2021

Totuși, ce nu trebuie înțeles de aici este că Loganul 2021 ar fi o tablă pe roți, sau că ar fi mai puțin sigur decât cel din 2004. Nu mai țin minte ce notă a luat cel din 2004, însă din 2004 și până acum testele Euro NCAP s-au înăsprit. O mașină care a luat 4 stele în 2004 e posibil să ia -2 stele în 2021.

În concluzie, dacă vă interesează siguranța ocupanților, eu zic că Loganul e ok. Dar dacă plănuiți să vă aruncați în fața unui Logan, alegeți mai bine un Mercedes 😛

Sau na, măcar să aveți aghiazmă la voi, în caz că mașina care vă lovește nu este deja sfințită 🙂

Share pe Facebook

2 comentarii la “De ce au luat Dacia Logan și Dacia Sandero 2021 doar 2 stele la Euro NCAP?

  1. vlad

    Logan 2005 a luat 3 stele la vremea aia https://www.euroncap.com/en/results/dacia/logan/15662

    Corect testele s-au inasprit. Cei care isi iau rable de afara sa nu creada ca sunt neaparat mai sigure ca un logan 2021.

    Cele de la Safety Assist ar putea fi utile, daca adormi la volan sau ai un infart. Te va tine masina pe banda, si daca nu ai mana pe volan va opri singura si suna la 112. Cu loganul nou probabil te vei opri in copac 😀

    Mie mi-ar fi placut un logan cu 120 cai, cutie manual, la vreo 13-14k eur. Vad ca exista un renault megane 114 cai 17 470 eur. Cred ca un echivalent pe dacia ar fi fost sub 15k eur.

    Reply
    1. Revo Post author

      “Cu loganul nou probabil te vei opri in copac.”. Vezi? Asta zic, nu ai nevoie de sisteme automate de frânare. De oprit oricum te oprești. 😀

      Există Loganul ăla la 14k cu 120 cp. Se numește Ford Puma stock, cu vopsea stock și motor de 1l și 125 cp 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *