De ce nu se trimit ofertele pentru prelungirea abonamentului la telefon pe mail?

By | November 8, 2019

Am trei abonamente la același operator de foarte mult timp. Toate trei au ieșit de vreo trei ani din perioada de obligativitate contractuală. Așa că în ultimii trei ani am periodic aceeași discuție cu cineva care mă sună să îmi facă o ofertă de prelungire a abonamentului.

Îmi imaginez că sunt undeva pe un blacklist de-al lor sau pe o tablă în care aruncă săgeți de darts și că periodic câte un angajat mai sigur pe el își încearcă norocul: “hai că de data asta îl conving eu să le prelungească!”. Și mă sună și avem aceeași discuție:

  • Bună ziua, aveți trei abonament la noi. M-am uitat pe modul în care le folosiți și am o propunere mult mai avantajoasă!
  • Bună ziua, da, îmi puteți trimite oferta pe mail.
  • Este vorba despre atâtea minute, atâți giga, atâtea date în roaming, scade valoarea fiecărui abonament cu 3€. Ce părere aveți?
  • Da, trimiteți pe mail.
  • Dar de ce, nu sunteți convins? Ați avea mult mai multe beneficii față de ce aveți acum…
  • Ok, vreau să văd mailul ca să le pot compara.
  • Păi dacă vă dați acum acordul, vă vom trimite contractul pe mail, evident.
  • Nu boss, îl trimiți înainte.
  • Păi dar vă dați acordul, trimitem contractul și apoi aveți 14 zile în care puteți refuza dacă nu sunteți de acord.
  • Nu. Că am mai făcut o dată așa și am dat 100 de telefoane și am pierdut 2 săptămâni încercând să îl anulez.
  • Dar acesta este numărul meu, mă puteți suna oricând.
  • Așa a zis și cel de de dinainte ta și nu am mai putut da de el.

Și decât să-mi trimită contractul pe mail, a preferat să nu facă vânzarea. Așa că chestia asta m-a pus pe gânduri. De ce nu vor să trimită ofertele pe mail? Care este explicația?

Oare nu vor să le trimită pentru că sunt confidențiale? Dar nu are logică, pentru că oricum sunt obligați să le trimit după. Și aș putea să mă laud cu el pe Facebook după dacă aș vrea să fac asta.

N-aș avansa nici teoria conspirației conform căreia nu vor să le trimită pentru că în realitate îți vor include altceva în contract. Da, sigur, la ultimele negocieri am mai observat neconcordanțe față de ce am vorbit la telefon. Chestii de genul “de fapt costa 8 euro fără TVA, nu cu TVA”. Trecem peste.

Cea mai plauzibilă explicație ar fi că nu vor să le trimită pentru că speră să ți le vândă atunci pe moment. Dar cu un căpos ca mine, logic ar fi ca în ultimă instanță să le trimită.

Așadar, voi ce părere aveți? De ce nu vor să le trimită?

Plus încă o întrebare foarte importantă. Așa se întâmplă și la ceilalți operatori sau doar la Vodafone?

4 comentarii la: “De ce nu se trimit ofertele pentru prelungirea abonamentului la telefon pe mail?

  1. Alin

    Flow-ul la Vodafone. Nu ti-l pot trimite fiindca contractul se genereaza automat abia dupa ce se instaleaza oferta pe cont, caz in care tu primesti mesaje ca ai acceptat noua oferta. Asa e facut sistemul. In cel mai bun caz poti primi pe email un copy paste a ofertei cu toate detaliile care ar aparea si in contract.

    Reply
    1. Revo Post author

      Interesant! Mersi de lămurire. Înseamnă că problema pornește de sus, din niște proceduri scrise prost (intenționat sau nu) din vremurile de haiducie.

  2. Giovani

    Asa am patit si eu cu oferta de TV la operatorul portocaliu. Timp de cativa ani m-au sunat sa ma convinga sa fac abonament la ei, la un moment dat au reusit sa ma pacaleasca iar ca sa reziliez in cele 14 zile de gratie a trebuit sa dau 100 de telefoane si mailuri..Au trecut vreo 3 luni de atunci si nici acum n-au venit sa-si ridice echipamentele de la mine de acasa..

    Reply
  3. nwradu

    Ăia care te sună sunt de obicei de la o firmă de tele-vânzare prin telefon către care VDF externalizează acest tip de vânzare. Scopul lor este să vândă prin telefon, nu prin alte metode. Dacă le merge, iau un comision, dacă nu, asta e.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *