Declinul Mitsubishi arată că un design bun nu este de ajuns

By | February 3, 2021

În 2012 Mitsubishi a oprit producția de vehicule în Europa de vest iar în 2015 a închis și fabrica din America de Nord. Anul trecut au anunțat că se retrag complet din Europa și Marea Britanie. Nu vor mai aduce modele noi. Vor vinde ce au pe stoc până când modelele nu se vor mai încadra în normele de poluare și apoi gata. Dacă plănuiați să cumpărați un Mitsubishi poate că ar fi bine să vă reorientați.

Mie întotdeauna mi-a plăcut design-ul Mitsubishi. Pajero era SUV-ul suprem pe vremea când eu eram foarte mic. Mi-am început cariera la NFS cu Mitsubishi Eclipse. Lancerul Evolution a fost dream car pentru mine atunci când a apărut în 2007. Mi se pare că design-ul Lancerului Evo a fost atât de futurist la momentul respectiv încât și acum este de actualitate. Daca aș putea să-mi iau un Lancer Evo cu tehnologii din 2021, aș face-o. Mi-a plăcut că au copiat botul de Lancer și l-au pus și pe ASX. Dintre modelele de acum îmi plac Eclipse Cross și Outlander. De fapt chiar luam în considerare să cumpăr un Eclispe Cross, că așa am ajuns să mă documentez.

Când am citit știrea care spunea că se retrag din Europa, am fost surprins că nu le merge bine. M-am uitat pe cifre și se pare că în 2018 cea mai mare piață pentru ei este Indonezia, urmată de China și Statele Unite. Apoi le-am citit un pic istoria și am văzut o listă de alianțe mai mult sau mai puțin reușite.

În 2010 au făcut un joint-venture cu Nissan, apoi prin 2016 Nissan a creat un scandal legat de ceva teste false de consum. Rezultatul scandalului a fost că Nissan a preluat pachetul majoritar de acțiuni de la Mitsubishi. Nissan fiind o corporație care nici ea nu o ducea prea bine, unde Renault preluase vreo 43% din acțiuni. Iar scandalul de la Nissan cu Carl Ghosn îl știți.

Ideea este că Mitsubishi plutește de mult timp în derivă. Se pare că un design bun nu este de ajuns ca să țină un brand pe linia de plutire. Mai trebuie și un interior modern, mai trebuie și niște funcții recente, mai trebuie să fii atent și la ce vor clienții cu adevărat, nu numai la ce crezi tu că vor clienții. Iar japonezii, pe cât de mult au inovat în trecut, pe atât de conservatori, reticenți și încăpățânați mi se par și acum.

Păcat de Mitsubishi, că făceau mașini frumoase.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: