Doar mie îmi miroase ceva ciudat la treaba cu Blue Air?

By | September 7, 2022

Pentru mine faptul că Blue Air se duce spre faliment este vina exclusivă a statului român și văd toată tâmpenia asta ca pe un sabotaj. Mi se pare culmea ipocriziei să pompezi bani cu nemiluita în TAROM, care merge pe pierdere de când se știe, și apoi să-i faci pe lupul moralist cu Blue Air.

Mie altceva mi s-a părut strigător la cer. Pe 14 iulie Blue Air a fost amendată de ANPC cu 2 milioane de euro. Ok, nicio problemă. Dar de ce nu sancționezi și Wizz Air sau Ryan Air?

Răspunsul șefului ANPC este halucinant. “Nu putem să sancționăm Wizz Air sau Ryan Air pentru că nu au sediul în România“.

Senzațional. Deci ANPC nu poate sancționa decât companiile românești. Încă o dovadă de modul în care statul român încurajează business-urile românești. Le dăm în cap românilor și pe străini îl lăsăm să facă ce vrea. Păi în cazul ăsta hai că îmi mut și eu toate business-urile în Polonia și devin practic imun la legile din România, nu?.

Mi se pare că cei care îi aplaudă activitatea lui Horia Constantinescu ar trebui să reconsidere. Oricine îl știe de dinainte să ajungă șeful ANPC știe ce fel de om este. Să nu fim naivi, țelul omului nu este să apere interesele consumatorului, ci să apere interesele celor care l-au pus în funcție. Să șantajeze și să ceară taxă de protecție business-urilor care nu sunt ale cui trebuie.

Cel mai bine a zis-o însă Cristi Pitulice:

Da, e nasol de oamenii cu pagube rezultate de pe urma biletelor anulate, dar hai să nu plecăm după fentă. Nu despre acele bilete anulate este vorba aici.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

8 comentarii la “Doar mie îmi miroase ceva ciudat la treaba cu Blue Air?

  1. eBogdan

    E un pic gresit ce spui tu… de vreo 2 ani Blue Air face datorii peste tot. Acum ceva timp in urma, au fost fugariti de la Aeroportul din Iasi pt ca nu si-au platit datoriile, taxele. Nu ii saboteaza nimeni, se saboteaza singuri..

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu contest faptul că au niște practici cel puțin dubioase, ca să nu le zic înșelătoare. Probabil că dacă aș fi avut niște bani pierduți pe bilete acum eram mult mai indignat. E posibil să fi fost puși din start pe țepe. Până la urmă e bine când o astfel de companie dispare de piață.

      Însă cum au ajuns aici dacă nu tot cu complicitatea statului? Eu dacă nu livrez un serviciu de 100 de lei, ANPC-ul este la ușa mea a doua zi. Dacă nu îmi plătesc taxele am conturile poprite în maxim o săptămână. Ăștia o duc de 2 ani așa și brusc AFM a decis să le blocheze acum conturile.

      Nu deplâng faptul că intră în faliment. Ci zic doar să ne uităm mai cu atenție și să aplaudăm mai puțin 🙂

  2. vlad

    Acelasi raspuns Anpc am primit si noi cand am avut plangere pentru ryanair. M.au trimis la UE ceva sa ma plang

    Reply
  3. Alex

    Corect! Statul francez își protejează firmele pe când noi le dăm în cap. După mine cea mai jegoasă firmă de transport e ryanairul. Trebuia să mă aducă la București și m-a lăsat la Constanța, la două noaptea, după care mi-a trimis sms să mă descurc cu transportul la București. Cu Blueair și cu Wizzul n-am pățit așa ceva.

    Reply
  4. SirNeo

    In sfarsit un articol pe gustul meu referitor la subiectul BlueAir, blogul tataresc si altii se bucura ca pica BlueAir, de ce nu inteleg. E pacat ca o firma romaneasca, care inainte de pandemie depasise Tarom la numar de aeronave/pasageri/calitatea serviciilor sa se duca in cap 🙁

    Reply
  5. CatalinR

    ”Mi se pare culmea ipocriziei să pompezi bani cu nemiluita în TAROM, care merge pe pierdere de când se știe, și apoi să-i faci pe lupul moralist cu Blue Air.”
    Tarom este firma de stat, BA este privata. Ar trebui sa pompeze staul bani intr-o companie privata?

    ”Răspunsul șefului ANPC este halucinant. “Nu putem să sancționăm Wizz Air sau Ryan Air pentru că nu au sediul în România“.” . ”Le dăm în cap românilor și pe străini îl lăsăm să facă ce vrea.”
    Adica BA este in galeata din cauza sanctiunilor ANPC?!

    Reply
    1. Revo Post author

      Nu, nu ar trebui să pompeze bani într-o companie privată. Dar e aceeași poveste clasică pentru România. Subvenționăm bugetarii și acoperim găurile, dăm în mediul privat.
      Nu, amenda aia nu face nicio diferență la cât de îngropați erau Blue Air. Cel mult e încă un cui într-un sicriu. Dar, din nou, mă deranjează ideea de a-i arde pe români, în timp ce celorlalți “n-avem ce să le facem.”

      Până la urmă se pare că la Blue Air a fost încă o țeapă dată de PSD+PNL, pe care tot românii o plătesc. Asta-i ce zice Drulă/USR:
      “Totul a început în 2020, cu un împrumut de 300 de milioane de lei oferit de PSD și PNL companiei Blue Air.

      Ieri, 6 septembrie 2022, Blue Air a anulat toate zborurile care plecau de pe Aeroportul Otopeni, până pe 12 septembrie 2022. Zeci de curse au fost anulate, sute de români sunt blocați în aeroporturi, prin diferite colțuri ale lumii. E foarte posibil să ai rude sau prieteni afectați de acest haos.

      Pentru că e important să înțelegem cum s-a ajuns aici, îți facem mai jos o scurtă cronologie a deciziilor proaste care ne-au adus aici în acest punct.

      15 octombrie 2020. Lucian Bode, pe atunci ministru al Transporturilor, emite un OUG prin care statul, prin intermediul EximBank, împrumută Blue Air cu 300 de milioane de lei.

      Florin Cîțu, pe atunci ministru al Finanțelor, își ia concediu în acea zi și nu semnează hotărârea de guvern privind garanțiile Blue Air pentru acest împrumut.

      Garanțiile? 6 aeronave vechi, care valorează, toate la un loc, 10 milioane de lei și un teren neconstruibil în Pădurea Băneasa. Era clar că statul nu va mai primi niciodată înapoi cele 300 de milioane de lei. În locul lui Florin Cîțu semnează Sebastian Burduja, atunci secretar de stat, acum ministru al Digitalizării.

      Mai 2022. Sorin Grindeanu se pune la adăpost de consecințele acestui tun de 300 de milioane de lei printr-un amendament introdus de parlamentarii PSD în legea de aprobare a OUG-ului. Amendamentul: statul nu mai e acționar majoritar la Blue Air în momentul executării garanțiilor pentru împrumut. Sorin Grindeanu mută responsabilitatea de la Ministerul Transporturilor, prin colegii PSD-iști, la AAAS (Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului), instituția care gestionează toate epavele tranziției post-comuniste.

      6 septembrie 2022. Conturile Blue Air sunt blocate de Administrația pentru Fondul de Mediu, pentru că Blue Air datorează peste 28 de milioane de lei la bugetul AFM. “

  6. Marius

    ANPC nu poate amenda Wizz sau pe restul, nu au entitate juridica la noi. La fel cum nu se poate indrepta spre booking ca sunt in Amsterdam si trebuie apelate mecanismele europene.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: