Ce funcții noi au apărut în George de la BCR și ce funcții urmează să apară

By | September 30, 2022

Cam o dată pe an BCR organizează o discuție unde se mai dau detalii despre cum mai stă treaba cu George, aplicația lor, și ce se mai întâmplă nou în domeniul bancar. Îmi place genul acesta de întâlniri pentru că de fiecare dată plec cu niște insight-uri despre obiceiurile românilor la care nu m-aș aștepta. Un fel de behavioral economics aplicat pe România. Mă ajută astfel să-mi fac o idee de ansamblu și să-mi dau seama ce urmează să se întâmple pe viitor.

Speakeri au fost Maurizio Poletto, Chief Platform Officer Erste Group (centru), Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail BCR (dreapta) și Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție BCR (stânga).

În discuția de anul acesta am auzi niște planuri destul de îndrăznețe despre un viitor cât mai automatizat al aplicației. Practic, Maurizio spunea că și-ar dori ca experiența din aplicație să semene cu pilotul automat de la Tesla. Să îți setezi niște ținte, iar aplicația să te țină pe traseu, să-ți analizeze comportamentul și să-ți dea alerte și recomandări din când în când.

Mie mi-ar plăcea să fie cât mai personale aceste notificări. Chestii de genul: “Hey, vezi că iar ai spart salariul în trei zile, calmează-te!”, “KFC a patra oară pe luna asta, pe bune?!” sau “Poate mai muncim și noi, că bate vântul în contul ăsta…”. Eventual și chestii contextuale de genul: “Vezi că iar te apropii de French Revolution și contul tău e cam subțire. Nu mai bine traversezi tu pe partea cealaltă?”

Glumesc, evident. Ei vor tracking mai bun pe cheltuieli, să automatizeze plata facturilor, să-ți sugereze să faci direct debit dacă observă că plătești facturile manual către același furnizor și mai important, să îți facă recomandări de investiții pe termen lung. Adică fonduri mutuale, index funds și alte asemenea.

Spuneau că au deja în unități o funcție de financial coach (diagnostic financiar îi zice în română), 100% gratuită, iar în urma analizei, banca nu își propune să îți vândă nimic. Până acum sunt peste 7.500 de clienți care au făcut acest diagnostic, iar în urma lui, deși 50% dintre ei admit că își gestionează greșit banii, doar 35% din ei încep să economisească. Mie 35% mi se pare un procent foarte bun. În curând vor încerca să integreze în aplicație acest diagnostic și sunt curios cum vor arăta acele procente.

O altă idee bună este cea de a investi în continuare în educația financiară. Chiar s-a pus o problemă bună la discuție. Maurizio a întrebat câți dintre noi vorbeam cu părinții despre bani când eram mici. Realitatea este că banii nu erau niciodată un subiect la cină. Sau cel puți nu unul recurent. Asta deși în același timp, cele mai bune obiceiuri referitoare la bani și economii le-a deprins tot de la părinți, cu diverse ocazii. Vor integra și în aplicație o funcție de Financial Health, care îți va oferi educație financiară personalizată.

Altfel, George are peste 8.5 milioane de utilizatori în cele șase țări în care există. Acum în România au ajuns de la 200.000 de utilizatori acum 4 ani, la 1.6 milioane de utilizatori acum. În prezent prin George:

  • 73% din creditele de nevoie personale se obțin digital;
  • 75% din cardurile credit se cer digital;
  • 73% din overdraft-uri sunt digitale;
  • peste 98% din conturile de economii sunt deschise digital;
  • peste 60% din depozite sunt deschise prin george;
  • peste 50% din deschiderile de cont se fac din aplicație.

Și încet încet integrează și funcții pentru persoane juridice. Spuneau că-s deja 3000 de conturi de persoane juridice deschise 100% digital și că au dat și mai bine de 1000 de credite pentru companii așa.

Au adăugat peste 300 de funcții noi în aplicație de când au lansat-o. Deci vreo 50 în ultimul an, că am verificat și la ultima întâlnire ziceau de 250.

Au adăugat 14 produse de daily banking în George. Adică operațiuni care înainte se făceau în sucursale. Se pot face și carduri pentru copii cu vârste între 0 și 14 ani acum prin aplicație (tot pe numele părintelui). Se poate face inclusiv pre-aprobare pentru credit ipotecar, iar planul e să facă și această operațiune 100% digitală. Vor să digitalizeze tot ce să poată iar vizitele în sucursale să rămână doar pentru credite și analize mai complexe.

Au și diverși parteneri cu moneyback în aplicație sau direct parteneri în ale căror locații ai reduceri dacă ai cont George. Partea mișto este că spre deosebire de alte bănci, nu trebuie să activezi reducerea de fiecare dată înainte să cumperi ceva. O activezi la început de lună și e de ajuns.

Iar ca exemplu de locație, cafeneaua din Centrul Vechi în care am stat la discuție oferă 20% reducere clienților George. Deci dacă aveți card George, plătiți ostentativ cu el. Tot în incinta cafenelei este și Art Safari, unde cei cu card George au intrarea gratuită. Și mai au parteneriat și cu clubul Control sau cu Mercato de lângă ambasada Germaniei.

Părerea mea este că le vor și reuși toate aceste integrări. Pentru că știu că la întâlnirile precedente spuneau despre chestii care mie mi se păreau SF și ulterior s-au concretizat. Un exemplu bun este posibilitatea de a integra conturile de la alte bănci, pe care nu credeam că o voi vedea vreodată în practică la o bancă din România.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: