Mazda se încăpățânează să nu renunțe la motorul rotativ și vrea să lanseze un urmaș pentru RX8

By | November 1, 2023

Mazda RX-7 este una dintre mașinile pe care mi le aduc aminte din copilărie de pe surprizele Turbo încă de dinainte să știu ce înseamnă “mașină”.

Mazda RX-8 este o mașină pe care o veneram în adolescență, în epoca NFS Undeground. După ce am luat permisul, în epoca “taxă de primă înmatriculare”, chiar am studiat un pic posibilitatea de a cumpăra una din Germania. Era avantajos pentru că motorul rotativ de 1.3 era încadrat diferit la RAR și rezulta o taxă aproape nulă de înmatriculare. La Mazda RX-8 era raportul maxim de putere pe care puteam să-l obțin înmatriculând o mașină cu motor mic pentru a plăti o taxă foarte mică.

M-am oprit însă după ce am citit mai multe despre acel motor care se pare că nu-i cel mai fiabil motor din lume și unii proprietari spuneau că are nevoie de reparații majore după 20.000 de km. Deh, motor mic, putere mare. A rămas la stadiul de vis pentru mine.

Mă bucură așadar ideea că Mazda vrea să lanseze un urmaș al seriei RX. Iar modul în care vrea să o facă… numai japonezii puteau să facă așa ceva.

Motorul rotativ mi se pare în sine o complicație la o mașină. Dar ei vor să adauge complicație la complicație la complicație. Adică nu doar un motor rotativ, ci un motor rotativ care să joace rol de range extender și să încarce un motor electric care practic va mișca roțile. Același principiu de pe Mazda MX-30, dar aplicat într-o mașină cu adevărat interesantă.

Iar prototipul, denumit Iconic SP, arată … așa cum trebuie:

 

Cu tot cu farurile retractabile care au făcut senzație pe RX-7:

A zis cineva suicide doors? Sunt foarte impractice … dar #băbăiatule cum arată! Avem și d-astea:

Mașina aceasta efectiv arată bine din orice unghi:

Are tot ce trebuie, în cantitățile potrivite:

V-am spus că-mi place?

Inclusiv interiorul arată decent, ceea ce pentru japonezi e o mare realizare:

Dimensiuni? 4,18 metri lungime, 2.59 metri ampatament și o masă de 1.450 kilograme. Putere? 370 CP. Atât se știe deocamdată.

Sigur, e posibil ca și această versiune să nu fie un succes comercial pentru Mazda. E posibil să fie la fel de “fiabilă” precum RX-8. Sau este posibil să iasă prea scumpă. Se pot întâmpla multe. Dar nu poți să nu îi iubești pe cei de la Mazda pentru că încearcă să aducă pe piață mașini “cum se făceau odată“.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Un comentariu la “Mazda se încăpățânează să nu renunțe la motorul rotativ și vrea să lanseze un urmaș pentru RX8

Spune-ți și tu părerea: