Mii de oameni din toată lumea au stat sâmbătă la cozi mai mari decât cele de la produsele Apple pentru a cumpăra un ceas Swatch x Omega

By | March 28, 2022

Mai ţineţi minte de Swatch? Este acel brand de ceasuri care face ceasuri plasticoase şi care erau cool “pe vremuri”, înainte să apară Fossil, Police, Diesel & Co. şi să le fure din cota de piaţă pentru ceasurile ieftine.

Bănuiesc că nu aţi mai auzit de ceva vreme de Swatch. Ei bine, cu toate astea, mii de oameni din toată lumea au stat sâmbătă la coadă să cumpere un nou model de Swatch.

Ce are acest ceas atât de interesant?

Este un ceas produs în parteneriat cu Omega, care este un brand de lux. Este practic un model low cost, cu baterie, al unui model legendar de la Omega. Este vorba despre o variantă cu baterie de la Omega Speedmaster (Moon Watch), primul ceas care a fost purtat vreodată pe lună. Varianta produsă de Omega este mecanică şi costă aproximativ 6.000 €. Varianta produsă de Swatch este aproape identică la exterior cu Omega, doar că este din bioceramică plastic, iar în interior are un mecanism cu baterie.

Cât costă Swatch x Omega Speedmaster?

Modelul este branduit Omega x Swatch, iar pe cadran mai apare şi denumirea de “MoonSwatch”. Un joc de cuvinte foarte amuzant. Este disponibil în 11 variante, denumite drept “misiuni”. Mission to the Sun, Mission to Moon, Mission to Uranus… Costă 250 de euro şi nu a fost vândut decât în anumite magazine Swatch.

Omega şi Swatch fac parte de fapt (alături de multe alte branduri) din acelaşi grup orologer, denumit Swatch Group. Această colaborare este însă unică în lumea ceasurilor. Este ca şi cum Volkswagen ar face o maşină care ar arăta ca un Lamborghini, dar cu performanţe de VW şi preţ de VW.

Practic nu ştii dacă de fapt cumperi un Omega foarte ieftin sau un Swatch la preţ dublu.

Am vrut şi eu unul…

De fapt îmi plăceau chiar 2-3 modele. Mission to the Moon, evident, pentru că aşa este originalul de la Omega (foto 1). Dar n-aş fi zis nu nici la Mission to Neptune (foto 2) sau Mission to Jupiter (foto 4).

Aşa că am rugat un prieten să treacă pe la un magazin din Zurich şi să îmi cumpere şi mie un model. Mă aşteptam ca în Elveţia oamenii să fie imuni la ceasuri şi să fi văzut totul în materie de marketing şi ceasuri.

Prietenul meu a fost la magazin la prima oră, iar coada arăta aşa:

Erau oameni veniţi cu sandwich-uri la ei.

N-avea rost să stea la acea coadă, aşa că a mai încercat la un alt magazin Swatch, din aeroport. Aici coada era mai organizată, aşa că a putut estima undeva pe la 300 de oameni:

Ulterior am vorbit cu nişte prieteni din Londra, să văd cum se prezintă situaţia la ei. În Londra situaţia era cam aşa:

Iată şi o postare de pe reddit în care trecătorii povestesc ce s-a întâmplat în Londra. Unii chiar au crezut că era vorba despre o lansare a vreunui produs Apple 🙂

Pe scurt, Omega şi Swatch au reuşit să genereze hype peste noapte. Mi se pare cu atât mai impresionat cu cât ceasurile nu au fost anunţate decât cu 2 zile înainte. E o manevră care cred că ar trebui inclusă în manualul de marketing.

Nu am reuşit aşadar să cumpăr un MoonSwatch 🙂 Însă mă consolez cu ideea că ceasurile nu sunt ediţie limitată, deci se vor mai produce unităţi noi. Zvonurile spun că vor intra şi la vânzare online începând cu săptămâna viitoare. M-aş bucura să fie aşa, pentru că altfel cele care s-au cumpărat sâmbătă vor fi vândute pe internet la preţuri ridicole.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

10 comentarii la “Mii de oameni din toată lumea au stat sâmbătă la cozi mai mari decât cele de la produsele Apple pentru a cumpăra un ceas Swatch x Omega

    1. Revo Post author

      Nu, n-avea rost să stăm la cozi. Poate apare online pe site-ul lor.

    2. eBogdan

      EU am vb cu cinvea din Olanda sa mi-l cumpere zilele astea… da sunt in dubii.. la faza cu vopseaua am inteles ca doar la ala albastru e cu problema. Mi-e sa nu arate prea plasticos..

    3. Revo Post author

      Da, din ce am citit şi eu, nu am văzut decât întâmplări neplăcute cu cel albastru. A dat şi Swatch un comunicat în care spune că vopseaua este inofensivă, se va opri din decolorat în timp şi că nu îşi va schimba culoarea. Eu l-aş cumpăra în continuare, dar ce-i drept, parcă nu mai sunt aşa încântat de modelul albastru într-adevăr.

    1. Revo Post author

      Heh, e ceva diferit la Maurice Lacroix din mai multe puncte de vedere. Nu e o colaborare, ci doar un ceas scos în mai multe variante de culoare. Pe lângă asta, Maurice Lacroix este un brand mult mai mic decât Swatch sau Omega. E total altă dinamică acolo.
      Mă uitam acum la ce oferă ei cadoul la acest ceas. La un ceas de 850€ oferă cadou un fannypack şi o pereche de şosete. Mi se par de pe altă lume cu oferta asta. Cine naiba zice “da, o să cumpăr acum ceasul ăsta de 850€ pentru că primesc o pereche de şosete cadou!!!”

  1. eBogdan

    Pai stai un pic.. is doua strategii diferite… ce au facut astia de la Omega mi se pare demn de predat la facultatile de marketing. Omega scoate in colaborare cu un brand care oricum sta sub aceasi umbrela.. un ceas ce seamana leit cu modelul original… ideea ca cine e tanar si nu are bani isi ia. acest MoonSwatch cu siguranta peste ani va detine garantat un Omega 😛

    E ciudat ca in Romania nu exista inca…

    Reply

Spune-ți și tu părerea: