Renault Arkana este acum disponibil în România – primul SUV Coupe de la francezi

By | April 26, 2021

Renault Arkana a fost inițial produs pentru piața din Rusia. E primul CUV Coupe de la Renault, în stilul BMW X4 sau Mercedes GLC. Doar că în urma succesului înregistrat în Rusia, s-a luat decizia ca mașina să fie vândută și în Europa.

renault arkana românia

Mașina pentru România și Europa însă este total schimbată față de cea din Rusia. Este produsă în Coreea pe o platformă complet diferită față de cea din Rusia. Iar îmbunătățirile sunt în primul rând la capitolul siguranță, pentru că se știe că europenii nu sunt la fel de rezistenți ca rușii, așa că au nevoie de mai multe airbag-uri și sisteme de siguranță. Apoi diferențele sunt și la motorizări șamd. Haideți să vedem despre ce este vorba.

Exterior

Design-ul este foarte reușit din punctul meu de vedere. Arkana arată zveltă și sportivă.renault arkana fațăÎn partea din față este botul clasic de Renault, cu semnătura luminoasă în forma literei C și cu o capotă cu două nervuri. Spoilerul are niște perforații destul de mari în partea de jos, iar în centru este un mare radar, care era atât de lucios și reflecta atât de bine podeaua, încât inițial am crezut că-i un loc gol.Pe lateral, cel puțin la echiparea RS Line, pe aripi are două fante false de aer, un element de care m-aș fi putut lipsi. Îmi place în schimb antena stil aripioară de rechin de pe plafon. Ușile acoperă complet pragurile și se termină în partea de jos cu o linie cromată și apoi cu plastic. Jantele sunt de 18 inch în cazul de față. Iar garda la sol este de 18 cm dacă nu mă înșel.

 

 

Mașina mi se pare că arată cel mai bine din spate. Totul e simetric aici, cu o dungă de LED-uri care unește cele două stopuri, iar imediat dedesubt sigla mare Renault. Apoi în partea de jos sunt două evacuări, din nou, poziționate simetric.

renault arkana coupe

Interior

Lucrurile se prezintă bine și aici. Singurul lucru care mi s-a părut un pic ciudățel a fost sistemul de infotainment (10″), poziționat vertical, care mi-a dat impresia unei tablete cu Android fixată cumva acolo. În rest, mi-a plăcut ce am văzut. Pe consola centrală are diverse butoane așezate în “stil pian”, controlul pentru aer condiționat este circular și are inele de plastic gri care imită aluminiul, 2 USB-uri, wireless charging și un spațiu scobit pentru cheia sub formă de cartelă. Schimbătorul de viteze de la transmisia automată (nu vine decât cu automată) are forma clasică, apoi urmează două cup holdere care se pot adapta la recipiente mai mici sau mai mari și o cotieră destul de mică, cu spațiu relativ puțin de depozitare.

renault arkana interior

În zona șoferului avem buton de start stop, instrumentarul de bord este digital, printr-un display de 9″. Pe volan avem butoanele de cruise control în partea stângă iar pe cele de infotainment în partea dreaptă. Sub volanul reglabil pe înălțime și adâncime sunt două padele pentru cutia de viteză și în caz că vă întrebați … da! Satelitul acela vechi pentru ajustat volum și schimbat melodii de pe Megane 2 încă mai trăiește și poate fi regăsit și aici. Probabil a fost singurul lucru care nu mi-a plăcut. Aș fi preferat un buton circular mai bine poziționat pentru volum. Se iartă însă, pentru că mașina respectivă are sistem audio de la Bose.

Mi-au plăcut în schimb îmbinările materialelor din interior. Sigur, avem plasticul clasic de Renault, dar se îmbină foarte frumos cu imitația de fibră de carbon de pe bord, cu cusăturile roșii de la volan și cu cele de pe scaune. Poziția la volan mi s-a părut ok, apropo. Scaunele reglabile electric par confortabile și pedalele cu protecții de aluminiu mi s-au părut ok poziționate. Nu am avut acea senzație de la Tucson.

În spate spațiul mi s-a părut ok pe înălțime. La 185 cm ai mei, nu am simțit că ating plafonul cu capul, părea că mai am câțiva cm. În privința genunchilor, erau aproape lipiți de scaunul din față. Probabil că la o primă groapă aș fi dat cu ei în scaunul. Din păcate am uitat să verific înainte cât de în spate era setat scaunul din față. Încă un lucru pe care l-am apreciat în spate: alte 2 prize USB și fante de aer.

renault arkana scaune

Portbagajul mi s-a părut ok. Mai mare decât la Tiguan, mai mic decât la Tucson. 513 litri, cu acea podea ajustabilă mai sus sau mai jos. Plus roată de rezervă de dimensiune normală dedesubt.

Motorizări și prețuri

Renault Arkana va avea două motorizări, ambele cu transmisie automată. Prima variantă este motorul turbo de 1.3 litri + un mild hybrid de 12V + transmisia automată EDC, care scot în total 140 CP și 260 Nm. În curând va fi lansată și un hybrid clasic (adică nu cu plug-in), care va avea 145 CP. Prețurile sunt foarte bune însă. Pornesc de la 25.400 euro pentru mild hybrid, ajung până pe la 29.000 pentru echiparea superioară pentru mild hybrid și vor ajunge până pe la 31.000 pentru hybrid-ul clasic. O diferență care din punctul meu de vedere m-ar face să aleg cu ochii închiși hybrid-ul, având în vedere că eu circul mai mult prin oraș. Precomenzile începe de pe 27 aprilie pe vanzari.reanult.ro și am înțeles că inițial vor avea o promoție, cu un stoc de mașini mai bine dotate, la un preț promoțional.

Găsiți în video mai multe lucruri despre care am vorbit în articol dar pe care nu le-am mai fotografiat (inclusiv dimensiunea portbagajului și spațiul de la picioare din spate):

Ca să fiu sincer, mie prețurile mi se par foarte bune. Dacă m-ai fi pus înainte să spun un preț de pornire random, aș fi zis 30.000 de euro, iar pentru hybrid undeva la 35.000 euro. La prețurile respective mi se pare că este o mașină foarte cinstită, echipată cu majoritatea dotărilor care contează în anul 2021. Momentan este SUV-ul care îmi place cel mai mult din line-up-ul Renault și sper să-l văd cât mai des pe străzi.

Share pe Facebook

2 comentarii la “Renault Arkana este acum disponibil în România – primul SUV Coupe de la francezi

  1. vlad

    La tiguan pe net zice ca are portbagajul intre 520L si 615L.
    In versiunea cu 520L ai foarte mult loc la picioare in spate.
    Si la tiguan ai roata de rezerva si podea ajustabila ^^

    Reply
    1. Revo Post author

      Stai, eu mă refeream la Tiguan 2009, nu la Tiguan 2018, care-i cât un Touareg mai vechi de fapt 😛
      Tiguanul mai are un avantaj. Neavând forma de coupe, poți pune pe verticală mai multe decât la Arkana. E mai dulăpos. La Arkana de exemplu nu poți pune un rucsac în picioare chiar în buza portbagajului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *