Test drive Hyundai Kona 1.0 T-GDi (120 CP)

By | September 1, 2020

Hyundai are o ofertă pentru Hyundai Kona 1.0 T-GDi cu echiparea Highway la 14.800 euro cu TVA inclus, așa că am mers s-o conducem.

Mie îmi place Kona. Mi se pare o mașină foarte bine proporționată, cu un design îndrăzneț. Nu îmi plac în general mașinile cu blocuri optice subțiri și împărțite, dar la Kona arată bine. La exterior arată ok, și dacă ar fi după mine aș lua o culoare mai spre gri, ca să se facă mai lină trecerea de la protecțiile de plastic din jurul roților la culoarea caroseriei sau invers, că ea și așa este o mașină cu multe linii ascuțite. Sau orice, dar nu culori deschise.

La interior echiparea Highway este ok. Mașina este bine antifonată, materialele sunt ok, rezistente, dar fără nimic fancy. Interiorul pare concentrat pe fiabilitate și funcționalitate, nu pe design. Se simte diferența față de varianta electrică și se simte și mai drastic diferența între echiparea Highway și Comfort. Cea din urmă pare un Logan coreean.

Motorul mi se pare spectaculos. Religia mea nu îmi permitea să cred în motoarele de 1 litru, însă după ce am condus motorul de 1 litru de la Hyundai m-am convertit. În primul rând are un sunet sportiv, deci foarte plăcut pentru mine. Din ce am mai condus ulterior pare un sunet specific motoarelor în trei cilindri.

Apoi am călcat pedala și (surpriză!) mașina s-a înfipt și a plecat cu scârțâit de roți. Configurația aceasta de motor pe caroseria respectivă este destul cât să rupă aderența și în viteza întâi, și în a doua și probabil că dacă mai încercam un pic, și în a treia. Pur și simplu nu mă așteptam de la acest lucru de la o mașină de 1208 kg. Comparativ, Dusterul are cam aceeași greutate și cuplu puțin mai mare, dar nu oferă aceeași senzație.

În rest, cu echiparea Highway mi se pare că mașina are dotări destul de bune: Android Auto, pilot automat, cameră marșarier, scaune și volan încălzite, AC automat, oglinzi electrice cu dejivrare și lumini cu follow me.

Dacă sunteți în căutarea unui SUV-uleț mic de oraș și drumuri ocazionale în afara orașului, este de luat în calcul. Mi se pare o mașină foarte cinstită pentru prețul respectiv.

P.S: Nu, nu m-a dus capul să-i fac eu niște poze. Cele cu interiorul sunt luate de pe site-ul tiriac-auto, de unde am și testat mașina.

4 comentarii la: “Test drive Hyundai Kona 1.0 T-GDi (120 CP)

  1. Ciprian

    Iti zic ca si conducator de 1.2 TFSI, nu are sens sa vorbim de “se infige” la astfel de motoare. Sunt motoare decente cu care iti faci treaba. Poti merge si cu 140-160 fara sa simti ca o sa ii sara pistoanele, dar per termen lung nu cred ca reizsta daca sunt exploatate agresiv constant.
    Repet, iti faci treaba cu ele, dar trebuie sa iti calculezi un pic depasirile. Acum pe Duster ce motor aveti?

    Reply
    1. Revo Post author

      Pe Duster avem 1.5 dCi (110 CP și cuplu mai mare) și se simte mai leneș decât 1.0 (120CP). Hyundai are 5 ani garanție, mi se pare rezonabil. Plus că tata va merge prin oraș cu ea, nu o va chinui (cum aș chinui-o eu :D).

  2. A

    Iti recomand cu caldura si Kamiq, am avut de luat decizia asta si am ales Kamiq-ul pentru spatiul interior. Si pretul foarte similar cu aproximativ aceleasi dotari.

    Reply
    1. Revo Post author

      Am încercat să discutăm cu Porsche București Vest și am avut o experiență neplăcută. Ne-au chemat la ei fără să aibă mașină disponibilă pentru test drive și când i-am întrebat de o ofertă concretă au zis că nu mai au mașini pe stoc și nu știu dacă cu termenul lor de livrare ne-am fi încadrat la rabla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *