Test drive VW ID.4: Primele păreri

By | July 2, 2021

vw id4 românia bucureștiTocmai am terminat un test-drive cu Volkswagen ID.4, comandat prin Bolt. Experiența a fost foarte faină, m-a ajutat să înțeleg mai bine mașina într-o situație reală de trafic în care eu am condus mașina, singurele restricții fiind cele normale: limitele legale, fără excese, fără exhibitii.

Zilele astea (25 iunie – 4 iulie, până Duminică!) Volkswagen și Bolt au o campanie în care poți chema un Volkswagen ID.4 la test drive. Mecanismul e simplu: setezi o destinație, alegi ca variantă de vehicul “Test drive the new ID.4!“, verifici să respecți câteva condiții minime (să ai minim 21 ani, să ai carnet de cel puțin 2)  și să ai puțin noroc să prinzi o masină liberă.

Foarte important de remarcat: ăsta e un test-drive, înseamnă că punctul de plecare este și destinația. Nu este o călătorie gratuită. Conduci ca sa vezi cum e mașina.

Am încercat de câteva ori până am reușit să prind o mașină disponibilă. Trebuie puțin noroc! 🙂 M-a sunat șoferul să confirme că respect condițiile campaniei și m-a înștiințat că va dura ~20 minute să ajungă pentru că era departe (l-am văzut și eu pe hartă că avea ceva București de traversat).

Test drive

A venit mașina, am parcurs niște formalități (buletin, carnet, verificat că mașina e în stare perfectă, semnat) și apoi m-am suit la volan. La început șoferul (care are un rol de ghid prin experiență) a început prin a mă instrui legat de condusul electric, cutie automată etc. Consider că e util în general pentru că la noi majoritar sunt manuale și am apreciat că n-a insistat după ce i-am spus că știu să conduc automata.

Nu există un traseu predefinit, nici n-ar avea cum, având în vedere că orice loc din București poate fi punctul de plecare/destinația. Eu am decis pe unde să mergem, fără nicio intervenție deosebită din partea copilotului Bolt, care a mers împreună cu mine tot drumul. Singura restricție a fost că nu pot ieși pe centură, însă nu m-a deranjat prea tare pentru că am reușit să simt mașina și așa, atât în regim de trafic urban cât și (foarte puțin) extra urban.

Mașina condusă este configurația Pro, din câte îmi dau seama din ce-am discutat cu șoferul Bolt. Important este că mașina are 2120kg și un motor de 204cp. Putere destul de multă, oferită electric, instantaneu. Mașina este grea chiar și goală deci motorul este necesar pentru a o face să se simtă energică în trafic. 

Compar ID.4 cu Kona Electric, despre care am mai scris cu câteva ocazii. Kona (200cp, 1.7t) față de ID.4 (204cp, 2.1t) este mai ușoară și cam la fel de puternică. A fost nevoie să modific modul de condus, ca să le “simt” la fel: a fost nevoie să trec ID.4 în modul sport, ceea ce pentru Kona este modul comfort. Diferența la ID.4 între sport și comfort (modul pe care l-aș folosi zi-de-zi) nu este foarte mare, dar există. Daca nu aș avea experiența Kona nici nu m-aș gândi că există (pentru că oricum nu e necesar) ceva mai mult :).

Spațiul interior al ID.4 este generos, nu doar că încap în scaunul șoferului dar pot spune că mă lăfăi. Între scaunele din față e spațiu suficient, nu îți dai coate cu pasagerul (dacă nu vrei :D). Pe bancheta din spate încap cu sigurantă trei oameni mari (sau două scaune de copil). În Kona nu ai această senzație de “spațiu ultra-suficient”. Portbagajul ID.4 este și el generos, mult mai mare față de Kona (543L vs 374L), ar încăpea cu ușurință căruțul copilului împreună cu bagajele pentru călătorie.

Ce nu mi-a plăcut așa mult

Deși poate par foarte pozitiv (asta pentru că mi-a plăcut), asta nu înseamnă că mașina e fără de cusur. Aici nu mă refer la puterea mașinii, pentru că aceasta este suficientă. Prima chestie pe care am remarcat-o este cotiera centrală, care parcă este desprinsă din personalul de Călărași, înmulțită cu 2 (pentru că e câte una pentru fiecare loc din față). Măcar nu trebuie să te bați pe acel simulacru de cotieră. Nu înțeleg cât au economisit cu asta, însă în mod clar e o dezamăgire, pe care și ei o știu (pentru că nu o poți găsi în pozele oficiale, doar din video-ul lor de prezentare le poți vedea 2-3 secunde).

vw id4 interior

 

De asemenea nu mi-a plăcut ecranul din fața șoferului, mi se pare mic, oricât ar fi de funcțional. Poate e o decizie de design, poate ține de identitatea vizuala… dar mie mi-ar plăcea să fie mai mare. Ecranul central este suficient de mare și de bine plasat, însa 🙂 

Discutabile sunt unele materiale din interior, personal sunt mulțumit cu plastic dur în favoarea “piano black”-magnetul-de-amprente (ambele prezente în mașină). Volanul este îmbrăcat în piele (imitație?), asemeni zonei din partea superioară a portierei. Feelingul lor este bun, durabilitatea în timp rămâne de văzut.Din păcate nu am avut inspirația să îmi iau un cablu USB Type-C la mine pentru a testa Android Auto. În mod surprinzător (plăcut) mașina are 4 porturi USB Type-C (2 față, 2 spate).

Concluzii

În primul rând mi-a plăcut experiența foarte mult. Conceptul e excelent. E ceva ce ar trebui ‘furat’ și de alți producători de mașini, e un test-drive pentru care nu m-am programat, care m-a luat de-acasă și m-a lăsat acasă, care a durat în total ~1h, fără să pierd deloc timp pe drum.

Mașina îmi place tare mult: se simte foarte bine, este spațioasă, are toate dotările de care ai nevoie. Prețul (~44.000 eur ce-am condus eu), pentru ceea ce oferă, nu mi se pare exagerat mai ales că poți profita de reducerile Rabla / Rabla Plus pentru a o aduce “în zona posibilului”.

Vă recomand să încercați să prindeți un Volkswagen ID.4 la test-drive, este o experiență foarte convenabilă pentru a avea un feeling real în situații din traficul de zi-cu zi. 

PS: la finalul test-drive-ului am avut parte de un Euro 2021-related surprise. Vă las să descoperiți singuri despre ce este vorba.

Share pe Facebook

2 comentarii la “Test drive VW ID.4: Primele păreri

  1. vlad

    M.as fi gandit ca are android auto wireless. Parca si tiguan facelift are asa.

    Reply
    1. Bogdan Draghicescu Post author

      nu am fost inspirat sa ma gandesc la Android Auto wireless, nu stiu daca merge

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *