Top 10 mașini electrice vândute în 2020 în Europa – cred că Elon Musk ar trebui să fie îngrijorat din cauza VW

By | February 9, 2021

JATO Dynamics a publicat topul celor mai vândute mașini electrice din Europa pentru anul 2020. Top 10 mașini electrice ca vânzări arată cam așa:

top 10 mașini electrice 2020sursă: Twitter Jato Dynamics

Faptul că Renault Zoe e pe primul loc în top nu-i de mirare. Este destul de accesibilă și se pretează pentru flote.

Însă uitându-mă pe acest top am realizat de ce vine Tesla în România și acum aș putea să bag mâna în foc că anul acesta se vor construi și acele Superchargere de la noi din țară. Și nu numai în România. În toată Europa. Pentru că deși VW ID.3 s-a pus în vânzare d-abia prin septembrie, este deja pe locul doi în top, suflând în ceafa Tesla Model 3, care-i de mai mult timp pe piață.

Probabil că Elon Musk a simțit că începe să aibă competiție în Europa și din această cauză a intensificat planurile. Când va fi gata și fabrica din Berlin, lupta va fi corp la corp între Tesla și VW.

Deocamdată VW mai are multe de învățat despre software iar Tesla multe despre hardware 🙂 ID.3 a mai avut probleme cu interfața și a tot primit update-uri, în timp ce Model 3 nu este renumită drept cea mai fiabilă mașină. În paralel umblă vorba că VW întâmpină rezistență din partea dealerilor din două motive: marja de profit nu este așa de mare la mașinile electrice și nici nu se fac bani din service, așa cum le place celor din VAG.

În fine. În 2021 eu aș paria de asemenea și pe Hyundai în zona electricelor. Mi se pare că brandul a crescut mult și că a înțeles că trebuie să ofere un pachet bun: hardware-software-design-feeling. Să vedem cum va arăta IONIQ 5, pentru că dealerii din Europa își pun mari speranțe în ea.

Top 10 mașini hibride plug-in vândute în 2022

sursă: Twitter Jato Dynamics

Topul pentru hibride plug-in m-a cam lăsat un pic cu buza umflată. Asta pentru că eu sper ca în 2021 să cumpăr un PHEV. Pentru asta mă bazam că se vor lansa mai multe crossover-uri mai accesibile. Doar că uitându-mă pe acest top, constat că sunt numai mașini “scumpe” acolo. Adică pare că per total este destul de scump să pui două motoare mașinilor, așa că producătorii se duc mai mult în zona premium cu această dotare. Când ceri 40-50k pe o mașină, maschezi mai ușor prețul motorului electric.

Mai mult, numărul de vânzări arată că nu sunt nici foarte căutate. Nu mă așteptam să fie mai slab vândute decât full-electricele, ci cel puțin la fel de vândute.

În concluzie, dacă sunt și scumpe și nici nu sunt foarte vândute, mă aștept ca acest segment să aibă un declin în următorii ani.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: