Top 20 cele mai vândute mașini din România în 2023 este surprinzător

By | January 26, 2024

Acum mi-am făcut timp să mă uit peste top 20 cele mai vândute mașini din România în 2023 și chiar sunt surprins de ce văd.

Topul celor mai vândute mașini din România în 2023

Topul arată în felul următor:

  1. Dacia LOGAN – 14083 unități, +23,5%
  2. Dacia DUSTER – 10542 unități, +4,3%
  3. Dacia SANDERO – 9737 unități, +14,7%
  4. Dacia SPRING – 6778 unități, -0,8% 
  5. Dacia JOGGER – 4142 unități, +58,5%
  6. Skoda OCTAVIA – 3394 unități, +40,7%
  7. Hyundai TUCSON – 3010 unități, -1,5%
  8. Toyota COROLLA – 2662 unități , +4,4%
  9. Renault CLIO – 2443 unități, +4,5%
  10. Ford KUGA – 2184 unități, +59,3%
  11. Renault MEGANE – 2137 unități, +16%
  12. Tesla MODEL Y – 2058 unități, +688,5%
  13. Toyota C-HR – 2025 unități, +3%
  14. Ford PUMA – 1982 unități -34,9%
  15. Suzuki SX4 – 1923 unități, +78,7%
  16. Toyota RAV4 – 1917 unități,  -0,1%
  17. Suzuki VITARA – 1807 unități, +73,1%
  18. Kia SPORTAGE – 1735 unități, +39,1%
  19. VW TAIGO – 1582 unități, +124,4%
  20. Hyundai I 30 – 1575 unități,  -3%

Full house pentru Dacia. Se pare că Duster s-a vândut bine chiar și în ciuda faptului că se schimbă complet generația. Pur și simplu este un SUV ok ca raport calitate preț.

Prima surpriză plăcută este Dacia Spring pe locul 4. Nu-i de mirare însă, dacă luăm în calcul faptul că este în continuare cea mai accesibilă mașină electrică. E potrivită și pentru oraș, e potrivită și pentru stat la casă în mediul rural și are costuri mici de exploatare.

dacia spring la incarcat

Și Jogger-ul se vinde surprinzător de bine, în condițiile în care dacă îi întrebi, toți românii strâmbă din nas când aud de Jogger.

Sunt surprins că Tucson-ul nu este mai sus în vânzări. La cât de citite au fost toate articolele pe care le-am scris eu în 2023 despre Tucson, mă așteptam să văd Tucson-ul pe locul Jogger-ului. A fost însă anul de dinaintea facelift-ului și poate au încetinit vânzările din această cauză.

Pentru mine șocul este că s-au vândut mai multe Ford Kuga decât Ford Puma. De fapt … Ford Puma s-a vândut dezastruos (-35% scădere) și nu îmi explic de unde această scădere. Ford Puma este în momentul de față cea mai vândută mașină din UK, iar în România, care este țara de producție, stă foarte prost ca vânzări. Avem și noi un Puma, este o mașină foarte bună, iar în anul în care l-am luat, dacă nu mă înșel, Puma se vindea mai bine decât Duster … sau erau pe acolo. Mai grav este că Ford nici măcar nu au anunțat un facelift pentru Puma, ci doar varianta electrică.

Stocuri erau la dealeri, pentru că m-am mai interesat periodic. Deci singura mea explicație ar fi faptul că mașina este acum percepută drept fiind un model vechi saaau … o mărire a prețurilor. De altfel, Ford mai are un obicei neplăcut. Pe măsură ce cresc vânzările, încep să scoată din dotările standard ale mașinii. De exemplu când am cumpărat-o noi era printre ultimele livrate cu capac de protecție la motor și încărcare wifi. Aceste dotări au devenit contra cost ulterior.

Model Y s-a vândut foarte bine și a luat la mustață locul CHR-ului. Mi se pare și că proprietarii de Toyota și tehnologie japoneză pot adera ușor la filozofia Tesla.

Altă surpriză. Nu văd Hyundai Kona în listă. Știu că s-a schimbat generația și probabil modelul nou este mai scump, dar chiar așa? Kona out, Puma -35%? A scăzut apetitul pentru SUVulețe mici și oamenii se duc către Tucson, Kuga, RAV4 și Sportage?

Nu în ultimul rând, mi se pare rușinoasă situația VW. Să ai atâtea modele sub brandul VW, să ai atâtea branduri în grup și… doar atât? Skoda Octavia pe locul 6 și un VW d-abia pe locul 19 în patria TDI power? Dacia Spring s-a vândut mai bine decât Skoda Octavia și VW Taigo la pachet. Unde sunt anii cu Golf, Passat, Tiguan și Polo pe primele locuri?

Topul celor mai vândute branduri auto din România în 2023

  1. Dacia – 45.280 unități, +13,4%
  2. Renault – 10.562 unități, +25,1%
  3. Toyota – 10.529 unități, +4,1%
  4. Skoda – 10.376 unități, +19,7%
  5. VW – 9758 unități, +19,0%
  6. Hyundai – 8840 unități, -7,5%
  7. Ford – 6585 unități, -21,1%
  8. BMW– 4689 unități, +57,7%
  9. Suzuki – 4570 unități, +73,4%
  10. Mercedes – 3559 unități, +11,2%
  11. Tesla – 3154 unități, +209,2%
  12. Kia – 3118 unități, +14,3%
  13. Mazda – 2770, +20,5%
  14. Audi – 2634, +12,7%
  15. Peugeot – 2066, -41,5%
  16. Ssangyong – 1852, +9,6%
  17. Volvo – 1424, +43%
  18. Citroen – 1151, -44,1%
  19. Opel – 1120, -34,7%
  20. Mercedes – 1064, +100% (?)

Priviți însă aceste cifre cu scepticism, pentru că sunt câteva inadvertențe. De exemplu BMW este trecut în topul Profit.ro cu 4603 unități, însă eu știu din comunicatul BMW că au vândut 4689 (așa că am corectat eu în topul de mai sus). În fine, acest lucru nu influențează topul în cazul de față. Mai este însă o inadvertență, în sensul că Mercedes apare de două ori în top. Cel mai probabil Mercedes-ul de pe locul 10 este ori Mercedes autovehicule comerciale, ori ar fi trebuit să fie alt brand.

M-am uitat și pe site-ul ACAROM unde există un top 10. Până la poziția 7 coincid și mărcile și unitățile, dar și acolo pare să fie o greșeală, pentru că acolo Mercedes are 4.690 unități vândute. Cel mai probabil cei de acolo au încurcat BMW cu Mercedes. Deh, se întâmplă des cu aceste două mărci 😛 Mai straniu este însă că nr. de unități de Mercedes de pe site-ul profit.ro nu coincid cu cele de la ARACOM. De-asta zic, lucrurile stau în mare așa, poate nu chiar la virgulă.

Ce observăm însă uitându-ne la acest top al brandurilor? Toate brandurile Stellantis s-au vândut prost. Peugeot a scăzut cu -41.5%, Citroen cu -44,1%! Iar Opel cu -34,7%. S-au vândut mai multe Ssangyong-uri decât Citroen-uri. Ori n-au avut modele cu appeal pentru public, caz în care vreun manager de pe la grup trebuie concediat, ori au avut criză de SMD-uri. Dacă vă aduceți aminte, scriam aici în 2021 că Stellantis avea idei ciudate din cauza crizei semiconductoarelor. Voiau să renunțe complet la instrumentarul de bord digital și să pună doar analogic. Iar prin octombrie scriam în Tech News că au închis departamentul de design de la Opel. Deci poate ambele sunt adevărate. Oricum, poate facem și noi niște reduceri de prețuri în 2024, Stellantis.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

4 comentarii la “Top 20 cele mai vândute mașini din România în 2023 este surprinzător

  1. Gabriel Dogaru

    În primul rând, mulțumesc că ai citat sursa, în lipsa unor date oficiale ierarhizate este foarte mult de muncă pentru a pune cap la cap acest top. În al doilea rând, datele sunt cele referitoare la înmatriculări, în timp ce unele mărci transmit cifrele privind vânzările, ceea ce e un pic diferit. În al treilea rând, poate cel mai important, DRPCIV, instituția care ne dă datele brute (amestecate rău și doar lunare) a rectificat cifrele pe 2023, după publicarea acestui clasament pe site-ul Profit.ro. PS Mercedes apare de două ori pentru că DRPCIV publică separat, dar în aceeași categorie, autoturismele și LCV-urile care sunt vândute ca autoturisme, nu de marfă. E o problemă veche, da.

    Reply
    1. Revo Post author

      Salut, Gabriel! Felicitări pentru munca depusă în alcătuirea topului! Citez profit.ro și alte publicații cu plăcere, oricând este cazul, că așa este normal.
      Mulțumesc pentru explicația detaliată! Ai dreptate, am pierdut din vedere și diferența dintre vânzări (raportate de producători) și înmatriculări (raportate de DRPCIV), de unde mai pot apărea variații.

Spune-ți și tu părerea: