E de la computerul de ambient

By | June 30, 2014

Acum două luni, accident în lanț pe A1. Una dintre mașinile implicate în accident a fost Megane Fox, celălalt bolid de lux al familiei. Coloană pe la Km 18, oprit lin, pus avarii, uitat în retrovizoare cum tuta din spate se înfige în fundul Megane-ului. Proiectat Megane în Clio-ul din față, la câteva secunde după, se mai oprește un Opel Astra în cele 3 mașini deja lovite, ca să fie perfect. Nu conduceam eu. Două observații:

1. Primul lucru pe care l-a spus tuta din Kangoo-ul care ne-a lovit și care rămăsese ca blega la ea în mașină: “De ce ați pus frână?! Mi-ați distrus mașina, vă dau în judecată!”. Închis ușa mașinii ei în nas, dezinfectat bine mâinile în speranța că nu se ia prostia.

2. Kangoo-ul care ne-a lovit nu mai avea motor practic, Clio-ul în care am fost proiectați avea tot portabajul mulat după bara noastră frontală, Opel-ul avea spartă baia de ulei. A noastră nu avea urme vizibile în partea din față iar în spate era șifonat un pic portbagajul și nu se mai închidea. O avea Megane Fox fundul mare, dar măcar e ferm.

Apoi a trebuit să băgăm mașina în service. Infractoarea avea asigurare obligatorie de la Euroins, am căutat un service apropiat și am dat peste Cars Tuning Service, cu care Euroins are decontare directă. Am avut câteva meciuri cu ei pentru că ne-au lăsat cu ochii în soare câteva săptămâni după constatare. Până la urmă am băgat mașina în service cu înțelegerea ca în loc de farul cu totul – care era perfect ok dar era decontat de Euroins – să schimbe doar becul de la far și capota.

Sosește ziua magică, ne ducem să luăm mașina. S-au încadrat în deadline, măcar atât pot să recunosc. Toate ok, mai puțin farul, care tot nu se aprindea. Semnalăm problema și apare cavalerul cheii franceze. Trage după el un cric mare hidraulic și are grijă să nu rateze nicio groapă, ca să suferim și noi la auzul zgomotelor mecanice, așa cum suferă și el că trebuie să schimbe un bec.

Se uită un pic la mașină și trage concluzia: “e de la bec”. Aham, eu credeam că e de axa cu came. Apoi bagă o scuză cu “am înlocuit farul, dar am schimbat becul tot la farul nou, nu la ăsta vechi”. Deși era clar că farul nu e înlocuit, că doar așa ne-a fost înțelegerea. Nu dă roata jos așa cum ar trebui (la Megane becul se schimbă prin contraaripă), trage de toate plasticele alea pe acolo, scoate becul ars, dă cu el de ciment ca să se vadă înc-odată durerea și-l pune p-ăsta nou. Apoi încearcă să monteze totul la loc, îi mai rămân câteva nituri de plastic pe care eu le iau în mână și mă uit la ele la modul: “hmm, oare unde ar trebui să vină astea, oare nu de acolo de unde le-ai demontat, tembelule?!”. Nu prinde aluzia și îmi mai înmânează încă un nit pe care nu se mai obosește să-l pună, fericit că mă poate ajuta. Pleacă așa cum a venit, cu cricul între picioare. L-a tras degeaba după el, până la urmă nu l-a folosit.

Plecăm cu mașina. Pe undeva pe la 20 km de București, constatăm că nu merge nici șprițiera, nici ștergătorul de la hayon. Îl sunăm pe responsabilul de recepția lucrării iar ăsta trage o concluzie de mare angajament: “trebuie să fie de la computerul de ambient“. Aici mi-am dat seama cam cât de prost cred ei clientul de rând. Megane. 2005. Chel. Nici măcar climă automată. Computer de ambient? Prietene, sigur n-au uitat experții tăi să conecteze vreo mufă? Nu, computer de ambient!

Ok, ducem mașina în service, evident că o mufă nu era conectată. La o săptămână după asta nu se mai închide portbagajul …

Şi e păcat, că service-ul are dotări foarte bune, spațiu generos, potențial enorm. Şi mai e și aproape. Dacă făceau o treabă bună, aș fi rămas clientul lor pe veci, mai ales că pot veni pe jos de la service până acasă. Dar ei insistă să facă lucrurile românește.

5 comentarii la: “E de la computerul de ambient

  1. razorsbk

    Sper totusi ca nu ai facut amiabila cu vaca.
    Eu am o regula: atata timp cat eu ma agit si platesc asigurari la Tiriac tocmai pentru ca daca fac vreo boacana sa nu sufere celalalt, vreau ca si celalalt sa aiba o asigurare decenta daca intra in mine. Astra/euroins/carpatica le dau cu jet din prima.

    Reply
    1. revo Post author

      Nici dacă voiam n-aș fi putut face. Îți dai seama că la un accident în lanț pe autostradă a venit instant poliția. Și nu, nici eu nu fac amiabile din principiu cu cei care au asigurări la Carpatica/Astra. Dar să știi că Euroins au fost chiar decenți. În afară de capotă, care era îndoită și din vina noastră, nu au comentat la nimic.

  2. Andrei

    Nu puteai face amiabila oricum pentru ca au fost implicate mai mult de doua masini.Si cum adica era si vina voastra la capota daca ati fost loviti din spate si voi stationati sau rulati cu viteza mica ?!

    Reply
    1. Revo Post author

      Capota avea un colț îndoit de dinainte de acest accident. Nu părea să fie afectată în plus după ciocnire, așa că am preferat să fim corecți și să recunoaștem că era așa dinainte. Le-am spus celor de la service ca în loc să schimbe farul, care era decontat complet de Euroins dar era neafectat, să schimbe capota și să plătim diferența.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *