A dat APIA săptămâna trecută un top cu cele mai vândute autoturisme în primele 4 luni din 2022. M-am uita și eu pe top, că-s curios cum s-au mișcat cu livrările producătorii. Că practic topul cam asta înseamnă: cine are în stoc vinde, cine nu … mai vedem.
Iată-l:
- Dacia Logan – 3.200 unități (+64% față de 2021);
- Dacia Duster – 2.600 unități (+68%)
- Dacia Sandero – 1895 unități (+30%)
- Dacia Spring – 1458 unități
- Ford Puma – 1303 unități ( +64%)
- Hyundai Tucson – 835 unități
- Hyundai Kona – 785 unități
- Skoda Octavia – 742 unități
- Toyota Corolla – 672 unități
- Renault Clio – 667 unități
Interesant topul. Logan, Duster și Sandero sunt modele noi, din zona accesibilă. Fiind și modele accesibile, nu-i de mirare că-s în top 3. Spring-ul este o surpiză plăcută, devansând Ford Puma care-i produs tot la noi. Practic aproape că avem o mașină electrică în top 3, ceea ce-i mare lucru.
Aș fi pariat că și Tucsonul e în top, modelul nou este reușit. N-aș fi zis că e în fața Kona, care-i o mașină mai accesibilă, dar hei, aici sunt datele doar din primele 4 luni.
Totuși, niciun VW în top?! Am trăit s-o văd și pe asta. D-abia o Skoda pe locul 8. Ce să zic, acum se vede pe cine a afectat mai tare criza semiconductoarelor. VW oricum se livra cu durată mare de așteptare. Acum probabil că pur și simplu nu mai sunt oamenii dispuși să accepte.
Pe 9 e altă surpriză. Corolla? Berlină? But why? Dacă mi-ai fi zis că-i o Toyota în top, aș fi zis că-i CH-R-ul, că-i plin Bucureștiul de ele.
Și nu în ultimul rând, Clio d-abia pe 10. Eu m-aș fi așteptat să-l văd mult mai sus în top, că până la urmă e o mașină accesibilă și se mai cumpără și flote.
Iată și cum arată înmatriculările pe 2022 față de 2021:
În creștere, în ciuda creșterii prețurilor și a inflației. Dar nu cred că ar trebui să ne amăgim, pentru că acolo intră și multe modele comandate în noiembrie-decembrie 2021 sau ianuarie 2022.
Iată și segmentarea automobilelor în funcție de tipul de combustibil folosit.
Benzină a ajuns la 65%, iar electricele și hibridele sunt, pentru prima dată, mai multe decât cele pe motorină. O veste excepțională, însă vom mai avea ceva până să simțim pe pielea noastră aceste cifre. Asta pentru că avem multe automobile vechi pe motorină și astfel, “la general”, diesele-urile sunt mult mai multe decât HEV-uri, PHEV-uri și electrice la un loc.
Topul celor mai vândute mașini electrice
Dacia Spring pe locul 1 cu 1.458 de unități, practic cât toate celelalte mărci adunate la un loc. Tesla se luptă cot la cot cu Volkswagen, iar pe 3 este Hyundai. În segmentul premium pare că Mercedes i-a cam luat fața BMW-ului, care a cam rămas în urmă cu i3-ul și cam atât.
Interesante și încurajatoare datele după primele 4 luni.
Referitor la Vw, cred ca au scos echiparile ieftine de la vanzare dar au si scumpit in draci. Acum cel mai ieftin tiguan e 31500 eur, iar in urma cu vreo 3 ani era gen 19 999 eur.
31500 este 1.5 benzina manual tractiune fata. Ceva similar cred ca era vreo 22k-24k in 2019.
“Luna aprilie a fost una dintre cele mai slabe pentru piața europeană a mașinilor noi, doar aprilie 2020, luna în care a fost lockdown aproape peste tot, aducând cifre mai mici în toată istoria datelor de înmatriculări.”